logo del programa "Gran Hermano"
Els fets van passar a "GH Revolution", el 2017 (@mediasetcom)

Crítiques a "Gran Hermano" per com va tractar una concursant després d'una agressió sexual

Una trentena d'anunciants han retirat la publicitat d'aquest programa de telerealitat de Telecinco

Laura GalánActualitzat

Els fets van passar un divendres a la matinada. Era el 3 de novembre del 2017 a Guadalix de la Sierra, a la casa on en gravava el programa de "GH Revolution" de Telecinco. Era la 18a edició del "reality show" "Gran Hermano" produït per a Mediaset Espanya i l'última que es va fer amb concursants desconeguts.

Aquella nit José María López hauria agredit sexualment Carlota Prado, una agressió que va quedar enregistrada en vídeo. L'endemà, l'organització del programa, en l'anomenat "confessionari", va mostrar les imatges a la víctima.

Ara han sortit a la llum a "El Confidencial" les gravacions que van fer a la concursant en el "confessionari".

La noia està sola, sorpresa i a punt de tenir atac d'ansietat mentre li ensenyen les imatges en què el seu company hauria abusat sexualment d'ella. Van mostrar-li les imatges sense avisar-la i sense suport psicològic i van continuar gravant la seva reacció, com fan sempre en aquest programa.

Passada aquella nit, "Gran Hermano" va informar que els dos participants havien deixat el programa. Va expulsar José María López pel que consideraven "una conducta intolerable". I, també, consideraven "oportú" que Carlota Prado deixés la casa.


L'escàndol, a les xarxes

L'enrenou generat amb aquestes imatges ha estat qualificat de "l'escàndol més gran de la història televisiva a Espanya".

A les xarxes socials l'etiqueta #CarlotaNoEstásSola s'ha convertit en tendència. Una vintena de marques han anunciat que retiraven la seva publicitat del programa "GH Vip 7", que ara es fa amb personatges famosos. I els polítics s'han pronunciat en contra del "reality show". Ho han fet des del govern espanyol i Unides Podem fins al PP i Cs.

Davant d'aquesta contundent resposta, la productora de "Gran Hermano", Zeppelin, ha fet un comunicat en què reconeix com "un error" la manera com va tractar el tema.

"Zeppelin revisarà els seus protocols a 'Gran Hermano' per abordar possibles situacions de vulneració de drets i, en relació amb el cas de la concursant Carlota, lamenta i reconeix que va ser un error la primera comunicació al confessionari i li demana disculpes."

Al comunicat publicat a Twitter, Zeppelin assegura que establirà nous límits i mesures en el seu "objectiu de tolerància zero" davant de situacions com aquesta.

"En aquest moment, 'Gran Hermano' estudia reforçar la privacitat del confessionari en situacions excepcionals, instaurar la política de zero alcohol i reforçar l'atenció als concursants mentre són a la casa i quan l'hagin abandonat."

 


Mediaset, el grup propietari de Telecinco, també ha fet públic un comunicat. Assegura "el seu compromís contra tota mena d'abusos" i recorda que el cas està en mans de la justícia. Però aprofita per acusar Atresmedia, la seva competència, de "desprestigi" i "deslleial".

"Mediaset España lamenta profundament la confusió creada per la campanya denigratòria contra 'Gran Hermano' sobre fets passats dos anys enrere. Les accions de desprestigi estan sent avivades de manera deslleial des dels espais i programes informatius d'Antena3, LaSexta, Onda Cero i alguns dels seu portals verticals, als quals també se suma el diari 'La Razón', amb qui conparteix accionista el grup editor."

 

 

Entre els anunciants que han retirat la publicitat d'aquest espai de telerealitat hi ha empreses com Fi Network, que va ser la primera, Nestlé, MediaMarkt, SegurCaixa Adeslas, Milar, Telepizza o Aneto. Fins ara ja en són una trentena.

 

 

 

 

 

L'organització juvenil independentista Arran ha fet una acció amb pintades a Mediaset i n'ha penjat el vídeo a Twitter.

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Agressió sexualTelevisió
Anar al contingut