Barcelona

CiU introdueix canvis en la llei d'educació i descarta l'esmena a la totalitat

El grup parlamentari de CiU ha anunciat que no presentarà una esmena a la totalitat al projecte de llei d'educació, que arribarà al ple del Parlament dimecres de la setmana que ve. La decisió arriba després de l'acostament de posicions amb el PSC. Segons ha explicat el portaveu del grup parlamentari de CiU, Oriol Pujol, la federació ha aconseguit "capgirar el text" inicial del departament i hi ha introduït alguns canvis que la satisfan. Paral·lelament, ICV ha acusat el PSC i ERC d'incomplir el pacte de govern en matèria educativa.

Actualitzat

Segons el portaveu del grup parlamentari de CiU, Oriol Pujol, la federació ha donat la volta al text, perquè hi ha introduït part de les seves demandes. És per això que CiU no presentarà una esmena a la totalitat del projecte, però sí esmenes parcials, perquè no vol donar, diu, un "xec en blanc" al govern.

Segons les últimes modificacions, el text "engloba els centres públics i concertats en un sol servei d'educació de Catalunya, preveu la lliure elecció de les famílies i desdibuixa la municipalització de l'ensenyament obligatori". El projecte de llei també reconeix que els directors dels centres passin a ser autoritat pública.

Pujol ha assegurat que les negociacions amb el PSC no acabaran aquí, sinó que continuaran lluitant per introduir més canvis al projecte.

De la seva banda, la portaveu adjunta del PSC al Parlament, Carme Figueras, ha afirmat que es tracta d'una llei "de consens amplíssim" que es podrà veure durant el seu tràmit al Parlament.

ICV diu que la llei s'allunya del Pacte Nacional

La formació més insatisfeta amb l'evolució del text és ICV, que ha acusat el PSC i ERC d'allunyar-se del Pacte Nacional d'Educació. La portaveu adjunta dels ecosocialistes, Dolors Camats, ha afirmat que "hem estat fidels al pacte i denunciem que la llei d'educació no ho és. Són els altres que han de dir per què se n'han allunyat". Camats ha afegit que la llei ha de posar fi a la idea d'una doble xarxa educativa que comporti drets i obligacions diferents entre els centres públics i concertats, així com per part de les famílies i els alumnes. 


Anar al contingut