Castellar del Vallès

Castellar del Vallès tindrà dues estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat en un termini màxim de 10 anys

Castellar del Vallès, al Vallès Occidental, tindrà dues estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat. Així ho ha anunciat el govern, que aprofita la prolongació de la línia a Sabadell per estirar el recorregut fins a aquesta localitat. L'ampliació de la línia comptarà amb 4,5 quilòmetres i permetrà enllaçar la línia S2 del Vallès amb la ciutat de Castellar, on ara mateix no hi ha servei de ferrocarril. Les obres haurien de començar abans del 2016 i podrien allargar-se quatre anys.

Actualitzat
El tram de nova construcció, que partirà de la cua de maniobres ubicada al barri de Ca n'Oriac de Sabadell i arribarà fins al nucli urbà de Castellar, anirà en gran part soterrat, llevat d'uns 700 metres que tindran tres viaductes i trams de cel obert per creuar el riu Ripoll. El projecte inclou dues estacions noves que donaran servei a prop de 9.300 persones diàriament i dotaran el centre de Castellar i la seva zona industrial de transport ferroviari.

L'estació principal s'ubicarà a la plaça de la Fàbrica Nova, a 500 metres del centre antic. Aquesta infraestructura disposarà d'un accés amb ascensor i escales mecàniques i fixes que connectaran amb el vestíbul soterrat i les andanes. "L'estació es troba el més a prop possible del nucli antic que podíem arribar", ha assenyalat l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, que ha afegit que no s'ha previst la possibilitat de construir cap aparcament en aquesta zona perquè la idea és que els ciutadans que utilitzin el cotxe per arribar als ferrocarrils utilitzin la segona estació que es construirà al polígon Pla de Bruguera, a la vora del carrer Bages. Es tracta d'una instal·lació que també estarà adaptada per a persones amb mobilitat reduïda i que tindrà d'ascensors i escales fixes i mecàniques per connectar amb les diferent zones de l'edifici.

L'ampliació costarà 320 milions d'euros i permetrà millorar la connectivitat de Castellar amb la resta del territori. Actualment la carretera que l'uneix amb Sabadell suporta un trànsit de 33.000 vehicles diaris, molts dels quals s'espera que deixaran de circular amb la posada en funcionament del nou tram
Anar al contingut