Chinchilla

Cascos diu que el semàfor verd no va permetre bloquejar el sistema de frenada del Talgo

El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha explicat en el ple del Senat el desenvolupament de les investigacions que es porten a terme sobre l'accident ferroviari de Chinchilla. Álvarez-Cascos ha assenyalat que el sistema de frenada automàtic del Talgo funcionava correctament i que no estava bloquejat perquè el semàfor estava verd.

Actualitzat
Álvarez-Cascos ha assegurat que el fet que el semàfor estigués verd no va permetre bloquejar el sistema de frenada del Talgo. El ministre de Foment ha contestat així en el ple del Senat a la pregunta dels senadors socialistes María Antonia Martínez i Antonio Callado, sobre el desenvolupament de les investigacions que es porten a terme per esbrinar les circumstàncies del greu accident ferroviari que hi va haver a Chinchilla el 3 de juny entre un tren de mercaderies i un Talgo. Álvarez-Cascos ha afirmat: "S'ha comprovat el correcte funcionament del sistema de senyals i de frenada automàtic, que es posa en marxa quan el tren envaeix una via que està protegida per un semàfor en vermell, una protecció que és obligatòria quan la via està ocupada per un tren que prové d'una altra estació-" "Si el semàfor està vermell, el sistema de frenada automàtic bloqueja el Talgo, i el Talgo no estava bloquejat perquè estava verd", ha dit el ministre, que ha reiterat que s'havia comprovat que el sistema de frenada automàtic i que "funcionava correctament". El senador Callado, per la seva banda, ha replicat al ministre de Foment: "Confiem que els jutges arribin fins a les últimes conseqüències." I ha assegurat que en aquest tràgic accident "s'han precipitat a l'hora de buscar culpables". A més, ha fegit: "Creiem que en aquesta matèria de seguretat no pot centrar-se tot en el factor humà." Segons el senador, també fan falta altres sistemes. El ministre ha tornat a manifestar: "Estem commoguts pel tràgic accident i per la responsabilitat que tenim tots." Per això, ha dit: "Utilitzarem les paraules mesurades i ens cenyirem als fets i a les circumstàncies." A més, segons Álvarez-Cascos, quan passa un accident d'aquestes característiqiues "Renfe té un procediment regulat i sistemàtic, rigorós, per efectuar la investigació" que també assumeix l'autoritat judicial.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut