Barcelona no retirarà el carril bici de la Via Augusta tot i les queixes dels conductors

L'Ajuntament havia encarregat un estudi per analitzar-lo i s'han acordat algunes mesures per millorar la fluïdesa del trànsit

L'Ajuntament de Barcelona ha decidit mantenir el carril bici de la Via Augusta inaugurat l'estiu passat que ha generat polèmica per les crítiques de conductors. El govern municipal del PSC havia encarregat un estudi per valorar-ne la continuïtat, però finalment ha decidit mantenir-lo.

Aquest carril bici va ser una aposta de l'anterior alcaldessa Ada Colau (BComú) i l'últim tram va entrar en funcionament l'agost passat, amb el govern de Jaume Collboni (PSC).

La seva posada en marxa va generar controvèrsia entre els partidaris de mantenir-lo i els que es queixaven que això dificultava la mobilitat, perquè el nou carril bici va comportar la pèrdua d'un carril de circulació per sentit i, per tant, més congestió. L'informe assegura que el trànsit de la Via Augusta s'ha reduït un 23% des de llavors.

Molts dels partidaris de retirar-lo asseguraven que pocs ciclistes en feien ús, però l'informe que va encarregar l'Ajuntament assegura que el seu nivell d'utilització és equiparable al de molts altres de la ciutat. Fins i tot, el passat mes d'octubre, uns 400 ciclistes van fer una manifestació per mantenir-lo sota el lema "el carril bici no es toca".
 

Canvis per afavorir els vehicles

L'Ajuntament s'ha compromès a implementar algunes mesures per a afavorir la mobilitat: es faran canvis als semàfors per donar més fluïdesa al trànsit, especialment durant l'hora punta, i s'incrementarà el temps de gir dels vehicles des de la Via Augusta cap a la ronda General Mitre (sentit Llobregat).

Aquests canvis també haurien de facilitar que els autobusos recuperin la velocitat mitjana que tenien abans, que era una mica més alta.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut