A la Capella dels Àngels

Barcelona acull una exposició sobre el símbol de la marca de pneumàtics Michelin

El símbol de la marca de pneumàtics francesa Michelin és un clàssic dins del disseny industrial del segle XX. Fa dos anys, coincidint amb el centenari, es va demanar a uns quants artistes contemporanis que donessin la seva visió de la mascota i, ara, part d'aquella col·lecció i altres obres fetes expressament per a l'ocasió es poden veure a Barcelona, a la Capella dels Àngels, fins al 12 de juny.

Actualitzat
CAROLINA TUBAU Personatge desbordant, sovint ple d'humor i de vitalitat, se'l va batejar amb el nom de "Bibendum", ja fa més d'un segle. Amb el temps va anar adaptant la seva morfologia, fent-se gros i popular, fins al punt que se l'ha considerat el millor logotip del segle, i ara se'n fan interpretacions artístiques i nous dissenys. Tothom sap que les seves formes, que suggereixen moviment, són la marca de fàbrica dels pneumàtics Michelin. Un nom que també ha generat subtileses semàntiques: els anomenats "michelins", que més d'un artista ha recollit, sigui en una evocació d'un quadre de Rubens, sigui de manera clara i directa, pintant una dona grassa. Però "Bibendum" no havia nascut per remarcar cap exageració, sinó per transmetre una impressió de seguretat; per això, en la seva imatge inicial fumava un puro i tenia un aspecte aburgesat. I aquests inicis, que van tenir l'origen a Clermont-Ferrand, també els han recollit diferents artistes. La majoria, però, l'han fet viatjar per diferents països i estètiques de qualsevol punt del món. Ningú és més idoni que "Bibendum" per anar sobre rodes, i ara ha parat en múltiples formes a Barcelona, en una mostra dins de la Primavera del Disseny.
Anar al contingut