Seat reorganitza les línies de Martorell per evitar que se li acumuli l'estoc

Seat prepara un pla per reduir la seva producció que passarà per eliminar el torn de nit de la planta de Martorell que ocupen uns 500 treballadors. Aquest és el resultat de la reunió que han mantingut empresa i sindicats per intentar trobar una solució a l'excedent d'estoc, fruit de l'estancament en les vendes, unes vendes que només el passat mes d'agost van caure un 41% i des de començaments d'any, un 24% a Catalunya.
Seat reorganitza les línies de Martorell per evitar que se li acumuli l'estoc
Barcelona

Seat reorganitza les línies de Martorell per evitar que se li acumuli l'estoc

Seat prepara un pla per reduir la seva producció que passarà per eliminar el torn de nit de la planta de Martorell que ocupen uns 500 treballadors. Aquest és el resultat de la reunió que han mantingut empresa i sindicats per intentar trobar una solució a l'excedent d'estoc, fruit de l'estancament en les vendes, unes vendes que només el passat mes d'agost van caure un 41% i des de començaments d'any, un 24% a Catalunya.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La crisi econòmica no la noten només les empreses relacionades amb el sector immobiliari. A banda dels pisos, també s'han deixat de vendre vehicles, com demostren les dades donades a conèixer a principis de mes. És per això que una de les empreses automobilístiques més importants, Seat, es veu obligada a prendre mesures, ja que els estocs se li acumulen als magatzems.

Una trobada entre la direcció de l'empresa, que pertany al grup alemany Volkswagen, i els sindicats ha servit per posar sobre la taula el problema i les possibles solucions, que passen per reestructurar internament els torns. L'empresa s'hauria plantejat enviar a casa a 500 treballadors en una mesura temporal, però finalment s'ha acordat eliminar el torn de nit i resituar els seus treballadors en altres torns. També s'eliminarà el torn de cap de setmana durant els mesos de setembre i octubre. 

Aquest Pla d'Adaptació Productiva, que és com s'anomena, preveu, concretament, eliminar d'aquí a uns quinze dies, la producció de nit del models Seat León, Altea i Toledo. Tot plegat, per eliminar els 20.000 vehicles de sobreestoc que l'empresa calcula que té no només als magatzems, sinó també als concessionaris, on ja no en poden absorbir més.

Danys col·laterals

Cal tenir en compte que aquest pla, que tant empresa com sindicats coincideixen que evitarà mals majors, també té repercussions per a les empreses proveïdores amb qui treballa Seat. De fet, es veuran afectades fins al punt que per cada treballador de Seat que deixa de produir ho fan cinc d'empreses relacionades amb el sector.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS