Una sessió de la pel·lícula, l'any 2010, al cinema Maratha Mandir (REUTERS/Danish Siddiqui)

27 anys projectant la mateixa pel·lícula: la fórmula de l'èxit d'un cinema a Bombai

El cinema Maratha Mandir de Bombai ofereix una sessió diària del clàssic de Bollywood "Dilwale Dulhania Le Jayenge"

Fa ni més ni menys que 27 anys que al cinema Maratha Mandir de Bombai hi ressonen els diàlegs i les cançons de la mateixa pel·lícula.

Es tracta de "Dilwale Dulhania Le Jayenge", traduïda al castellà com "Amor contra viento y marea", una comèdia romàntica musical de Bollywood protagonitzada per l'actriu Kajol i l'actor Shah Rukh Khan. Aleshores ell tenia 30 anys; ara en té 57.

La pel·lícula dura 3 hores i 9 minuts i es va estrenar l'octubre de l'any 1995, però res de tot això no ha estat suficient perquè els espectadors es cansin d'aquest clàssic.

De fet, el propietari de la sala, Manoj Desai, assegura que les dades d'ocupació no li van gens malament, tant les sessions matinals d'entre setmana com, sobretot, les sessions dels caps de setmana.

Només la pandèmia va aconseguir aturar momentàniament les projeccions, però la pel·lícula va tornar amb la reobertura de la sala.


Ja és tota una icona

Per fer-se una idea de l'èxit n'hi ha prou amb una xifra: Bollywood produeix cada any unes 1.500 pel·lícules, però la sala considera que cap és prou bona --ni recaptaria prou-- perquè valgui la pena desbancar "Dilwale Dulhania Le Jayenge".

La proesa d'aquesta pel·lícula s'ha fet famosa arreu del món i també a l'Índia, on el cinema Maratha Mandir ja és tota una institució.

La gent que va a veure la pel·lícula aprofita per fer-s'hi fotografies, i passen per alt el fet que, a la sala, hi faltin moltes de les comoditats dels cinemes moderns.

De reformes se n'hi han fet ben poques, i les butaques també necessitarien la visita d'un tapisser, però res d'això impedeix que la gent segueixi responent a la crida diària.

I l'argument? Doncs no gaire original. Una noia modèlica i un noi a qui li agrada molt la festa es coneixen mentre passen unes vacances amb amics a Europa, i han de trobar la manera de poder estar junts malgrat les reticències del pare de la noia.


Preus populars

La sessió es fa a dos quarts de 12 del migdia i els preus de l'entrada són populars. Segons detalla el National Geographic, esdevenen un refugi per a molta gent, com ara les treballadores sexuals dels carrers de Kamathipura, un dels bordells més grans del món, que és a pocs carrers de distància del cinema.

Actualment el preu del tiquet és d'entre 15 i 25 rúpies (no passa dels 30 cèntims d'euro), tant per a aquesta pel·lícula com per als èxits del moment, per molt que alguna distribuïdora els hagi demanat que apugin les tarifes.

No els val la pena, perquè ni el preu ni les cançons, els balls i l'argument de "Dilwale Dulhania Le Jayenge" els ha fallat fins ara.

 

ARXIVAT A:
Cinema
Anar al contingut