Audiències

TV3, líder d'audiència el gener

TV3 ha obtingut el 15,5% de quota i és l'única cadena generalista que ha augmentat el percentatge.

TV3 ha estat líder d'audiència al gener, amb el 15,5% de quota i dues dècimes més que el mes anterior. Al llarg d'aquest període mensual de 31 dies, TV3 ha liderat el rànquing un total de tretze dies, que ha coincidit amb cinc jornades en què es van fer transmissions de partits de futbol del Barça.

Segons dades de TNS, TV3 ha estat l'única cadena generalista que ha augmentat el percentatge de quota. Aquest increment coincideix amb la baixada de les altres cadenes competidores, que aquest gener han tingut els següents percentatges de quota, comparats amb els del desembre: Tele 5, el 15,3% i set dècimes menys; Antena 3, el 13,3% i vuit dècimes menys; TVE, el 13,6% i tres dècimes menys; Cuatro, el 8% i una dècima menys; i La Sexta es va mantenir amb el 5,2%. Per la seva banda, La 2 ha tingut el 3,3% i quatre dècimes més, i el K3-33, el 2,6% i dues dècimes menys. I Digital+ ha baixat 3 dècimes, i se situa al gener en el 4,6%.

I per grups de cadenes, Televisió de Catalunya ha liderat també el rànquing, amb el 19,8% de quota. La resta de llocs d'aquest rànquing l'ocupen els grups de TVE i de Gestevisión, cadascun amb el 18,6%, d'Antena 3, amb el 16,9%, i de Sogecable, amb el 9%.

Set programes de TV3 entre els deu més vistos

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos el gener, TV3 en manté el lideratge, amb un total de disset, set dels quals es troben entre els deu primers del rànquing. El lideratge de programes de TV3 està a distància dels que han situat les altres cadenes: Tele 5 n'ha situat deu; TVE n'ha situat set; Antena 3, n'ha situat 5; i Cuatro, un.

Els set programes de TV3 que hi ha entre els deu primers del rànquing són els següents: el partit de la Copa del Rei Barça-Atlètic de Madrid, al lloc número 2; el partit Barça-Numància de la Lliga, al número 3; "Crackòvia", al lloc número 4; "Ventdelplà", al lloc número 5; el "Telenotícies cap de setmana vespre", al número 8; "Polònia", al 9; el "Telenotícies vespre", al lloc número 10.

Els altres deu programes de TV3 que s'han situat al rànquing dels 40 més vistos són aquests: el "Telenotícies cap de setmana migdia", al lloc número 10; l'"APM?", al lloc número 12; "13 anys... i un dia", al lloc número 14; "30 minuts", al lloc número 15; el "Telenotícies migdia", al lloc número 19; la pel·lícula "Els quatre fantàstics", al lloc número 31; "Zona zàping", en el lloc número 32; "El cor de la ciutat", al lloc número 33; l'"APM?extra", al lloc número 37; i "Bocamoll", al lloc número 39.

Manteniment del lideratge dels informatius i rècord del canal 3/24

Al gener, els informatius de TV3 han mantingut el lideratge, en totes les edicions dels Telenotícies i a gran distància dels informatius de la resta de cadenes: el "Telenotícies migdia", de dilluns a divendres, ha tingut una mitjana del 27,5% de quota, seguit del d'"Antena 3. Noticias 1", amb el 17,7%, d'"Informativos Tele 5", amb el 13,5%, i del "Telediario 1", amb l'11,1%. Per la seva banda, el "Telenotícies vespre" de TV3 lidera també la franja, amb el 23,1% de quota, seguit d'"Informativos Tele 5", amb el 16,6%, del "Telediario 2" de TVE, amb el 13,9%, i d'"Antena 3 Noticias 2", amb el 12,5%.

Pel que fa al cap de setmana, les dues edicions dels Telenotícies de TV3 també són líders. El "Telenotícies cap de setmana migdia" lidera amb el 25,3% de quota, seguit del "Telediario fin de semana 1" de TVE i d'"Antena 3 Notícia 1", cadascun amb el 16,3%, i d'"Informativos Tele 5", amb el 10,7%. Per la seva banda, el "Telenotícies cap de setmana vespre" lidera amb el 23,7% de quota, seguit d'"Informativos Tele 5", amb el 15,1%, del "Telediario fin de semana 2" de TVE, amb el 12,5%, i d'"Antena 3 Noticias 2", amb el 9,8%.

Aquest lideratge dels informatius de TV3 es complementa amb el que també exerceix el canal de notícies de Televisió de Catalunya 3/24, en relació amb la resta de canals temàtics informatius. El 3/24 ha obtingut, al gener, el 0,6% de quota global, CNN+ n'ha tingut el 0,2% i el canal 24 Horas de TVE, el 0,1%.