Madrid

eDreams crea un equip d'emergència per atendre els afectats per l'anul·lació de bitllets de Ryanair

Solució d'emergència per una situació insòlita. L'agència de viatges eDreams ha anunciat que activarà un equip de 30 persones per "rescatar" les vacances dels passatgers que havien adquirit a través del portal bitllets de la companyia Ryanair per volar a partir d'aquest dilluns. Aquests clients es veuran afectats per la decisió de l'aerolínia irlandesa de cancel·lar les reserves de vols feta des de pàgines webs de tercers. L'agència de viatges estudia emprendre accions legals contra Ryanair pel que considera una irresponsabilitat i negligència. També han carregat durament contra Ryanair, a qui acusen de tramposos i de males pràctiques.

Actualitzat
L'agència eDreams intentarà buscar solucions "factibles, immediates i sense cost" per als afectats per tal de mitigar els danys de Ryanair als seus clients. Per això ha avançat a través d'un comunicat que renunciarà a totes les comissions en les possibles reserves substitutòries, tant per a les realitzades en el seu portal com per a la resta d'agències.

El portal ha anunciat que està estudiant quines accions legals pot adoptar contra Ryanair davant la cancel·lació unilateral de milers de reserves pagades i confirmades. L'agència de viatges alerta que la decisió de Ryanair tindrà un "efecte dominó". Milers de passatgers no podran arribar als seus destins i això afectarà directament els hotels, lloguer de cotxes, restauració i oci en general. Per tot plegat titlla l'aerolínia irlandesa d'irresponsable i negligent.

Ryanair anul·la a partir d'aquest dilluns les reserves fetes pels seus clients a través de pàgines web comparatives. A més, l'aerolínia ha emprès mesures legals contra l'operador italià Bravofly i l'alemany V-Tours i estudia fer el mateix en altres països europeus per posar fi a l'activitat d'aquestes pàgines que, segons assegura, ofereixen informació errònia i cobren tarifes altes i recàrrecs.

Trampes i mala praxis


El director general d'eDreams, Javier Bellido, ha negat aquestes acusacions i ha afirmat que la companyia aèria irlandesa "no vol que les agències de viatges ofereixin comparatives de preus i així evidenciar que moltes vegades Ryanair és l'opció més cara". En aquest sentit, Bellido explica que, després de comparar les tarifes, només el 5% dels seus clients acaben elegint Ryanair.

"A Ryanair mai no li ha agradat que li descobreixin les trampes, però a eDreams ens dediquem a defensar els nostres clients i evitar l'engany", afirma el director general de l'agència, el qual afageix en el comunicat que "tots coneixem Ryanair i les seves males pràctiques de comunicació comercial, que anuncien preus baratíssims als quals després se'ls afegeixen taxes, recàrrecs de combustible, de targeta i de maletes, i la UE ja els ha condemnat per això".

Bellido assegura que tots els ingressos d'eDreams provenen dels "fees" (comissió d'agència) que els clients paguen per realitzar aquest servei sense generar cap ingrés per comissió de Ryanair. "Els nostres interessos estan alineats al 100% amb els dels nostres clients, i no amb els de Ryanair, que gasta milions d'euros en 'yield managmenent', les tècniques de fixació de preus per cobrar el màxim, semblant el més barat", ha subratllat el director general d'eDreams.
Anar al contingut