El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.
Madrid

Vila i Pastor s'emplacen a continuar negociant pel decret dels fons portuaris

La Generalitat planteja alternatives, que no ha volgut avançar, perquè considera que el port de Barcelona en resulta especialment perjudicat

RedaccióActualitzat

El Ministeri de Foment s'ha compromès a donar marge al decret dels fons portuaris. Aquesta és la conclusió de la reunió que van tenir a Madrid el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la ministra Ana Pastor. El govern espanyol vol que els ports que generen beneficis, com el de Barcelona, destinin un 50% dels guanys nets a fer préstecs a llarg termini per finançar els accessos viaris i ferroviaris dels altres ports de l'Estat,  unes obres que Foment no pot sufragar malgrat que sempre han tingut una assignació pressupostària.

La Generalitat ha plantejat alternatives, que no ha volgut avançar, a la creació del Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària, perquè considera que el port de Barcelona en resulta especialment perjudicat. "És una solució que no ens agrada gens i en què discrepem absolutament. Si es necessiten diners per finançar accessos, ens posarem a treballar, però no a costa del resultat net del Port de Barcelona", ha assegurat Vila. El conseller ha afegit que el sistema portuari espanyol està sobredimensionat, tot i que els ports tenen dèficits de connectivitat: "Compartim l'objectiu de la mesura i hi posarem tota la nostra audàcia, però no formarem part d'una solució que castigui els ports que ho fan bé", ha etzibat.

El conseller ha explicat, finalment, que la reunió ha estat "llarga i intensa" i que no s'hi ha pogut tancar cap acord. Per això, en les pròximes setmanes hi haurà reunions de segon i tercer nivell, i seran ell mateix i Pastor els que tancaran la solució definitiva. Tanmateix, ha admès que "el ministeri no vol imposar la decisió, però ho podria fer".

Anar al contingut