Molta activitat a bord del Neutrogena. (Foto: BWR-J. Andreu)
Vela

L'Hugo Boss pren el lideratge de la Barcelona World Race ja ben entrats en les aigües atlàntiques

L'Atlàntic Nord torna a comprimir el capdavant de la flota, ajuntant cinc vaixells en menys de 65 milles

Actualitzat

Tota la flota de la Barcelona World Race, a excepció de l'Spirit of Hungary, navega ja a l'Atlàntic Nord a la recerca dels vents alisis que es formaran entre diumenge i dilluns. Hugo Boss, Cheminées Poujoulat i Neutrogena comencen la batalla per ser els primers a trobar un sistema favorable i distanciar-se de la resta. Després d'ells, GAES Centros Auditivos i Renault Captur escurcen distàncies gràcies al vent de l'est que els ha acompanyat en la seva sortida de l'estret de Gibraltar.

Durant les últimes 24 hores la classificació ha sofert canvis importants, sobretot en relació a les distàncies entre els participants de la volta al món. El One Planet, One Ocean & Pharmaton avantatja en 80 milles al We Are Water, navegant tots dos ja a l'Atlàntic. Per la seva banda, el GAES Centros Auditivos navega a menys de 25 milles del grup capdavanter, amb un avantatge de 40 milles sobre el Renault Captur, que tot i així manté l'esperança de donar caça els quatre primers i així comprimir una mica més la flota.

Els alisis, pròxim repte per a la flota, són els vents que circulen des dels tròpics fins a l'equador. A la zona nord el seu moviment rotatori és de nord-est a sud-oest, i per això es converteixen en una autopista perfecta de vents portants per als vaixells de la Barcelona World Race. De moment, la flota busca arrumbar cap al sud ajudant-se de l'alta pressió de les Açores abans d'arribar a l'equador. Allà els corrents nord i sud dels alisis, provinents d'Açores i de l'anticicló de Santa Helena, xoquen creant els "doldrums", les calmes equatorials.

Per la seva banda, el We Are Water, patronejat pels germans Bruno i Willy Garcia, va entrar ahir a la tarda a l'Atlàntic amb un temps de 3 dies, 7 hores i 50 minuts entre Barcelona i Gibraltar. Tota la flota, a excepció de l'Spirit of Hungary, ha aconseguit rebaixar la marca rècord per a aquest tram de la Barcelona World Race que ostentava el Virbac-Paprec 3 de Jean-Pierre Dick i Loïck Peyron.

L'Spirit of Hungary continua a la Mediterrània, un mar que se'ls ha complicat massa després d'una decisió tàctica infructuosa que van prendre Nandor Fa i Conrad Colman durant la primera nit de navegació durant l'aproximació a Eivissa. No forçar a les primeres milles de la regata els ha suposat navegar de encalmada en encalmada, i es troben encara a gairebé 100 milles de l'estret de Gibraltar.

Aquest dilluns a la nit, segons preveuen els butlletins meteorològics, els alisis estaran ja establerts i la flota podrà començar a gestionar el pas per Madeira i les Canàries, abans de tractar les temibles calmes equatorials.

Classificació

1. Hugo Boss (A. Thomson - P. Ribes) a 22.612 milles de l'arribada
2. Cheminées Poujoulat (B. Stamm - J. Le Cam) a 2,7 milles del líder
3. Neutrogena (G. Altadill - J. Muñoz) a 3,7 milles del líder
4. GAES Centres Auditius (A. Corbella - G. Marín) a 24,2 milles del líder
5. Renault Captur (J. Riechers - S. Audigane) a 64,9 milles del líder
6. One Planet, One Ocean & Pharmaton (A. Gelabert - D. Costa) a 121,8 milles del líder
7. We Are Water (B. Garcia - W. Garcia) a 210,2 milles del líder
8. Spirit of Hungary (N. Fa - C. Colman) a 415,0 milles del líder

Anar al contingut