Volkswagen atura la producció a 6 fàbriques per falta de subministraments

L'empresa alemanya no pot muntar cotxes Golf i Passat pel conflicte que manté amb els subministradors de components d'aquests models i d'altres
Volkswagen atura la producció a 6 fàbriques per falta de subministraments
Wolfsburg, Alemanya

Volkswagen atura la producció a 6 fàbriques per falta de subministraments

L'empresa alemanya no pot muntar cotxes Golf i Passat pel conflicte que manté amb els subministradors de components d'aquests models i d'altres
Redacció Actualitzat
Volkswagen s'ha vist obligada a parar la producció de models com el Golf

Volkswagen s'ha vist obligada a parar la producció de models com el Golf

Volkswagen es troba immersa en una altra crisi: la meitat de les plantes d'Alemanya, 6, han parat la producció. Hi ha uns 27 mil treballadors afectats. La multinacional manté un conflicte comercial amb subministradors d'alguns components que han deixat de lliurar peces i, com a conseqüència, fan impossible el muntatge de models com el Golf i el Passat, dos dels més venuts.

El conflicte suposa una amenaça econòmica per a l'empresa, que estima que pot deixar d'ingressar 100 milions d'euros bruts només per una setmana d'aturada. Als treballadors se'ls ha hagut de reduir les hores de feina i els que esperen les comandes veuen alentida l'arribada dels vehicles.

El cap de recursos humans de l'empresa, Rosik Martin, espera que la situació es resolgui com més aviat millor:

"Reduir els horaris de feina és una enorme pressió per a tots: per al negoci i per als treballadors que han de quedar-se a casa malgrat que hi ha comandes per entregar. Estem fent el possible perquè aquesta situació sigui el més curta possible. No ho hem pogut organitzar d'una altra manera."

Acusacions d'abús de poder

Les empreses subministradores es neguen a entregar els components malgrat que una resolució judicial els obliga. El conflicte afecta altres fabricants, com Daimler, però és Volkswagen el més afectat. Aquestes empreses acusen el fabricant alemany d'abús de poder, i afirmen que els hauria rescindit contractes sense avisar-los.

El motiu d'aquestes rescissions de contractes hauria estat la crisi generada pel descobriment que Volkswagen va trucar molts models perquè passessin els controls anticontaminació a pesar de tenir motors que no complien la legislació vigent. Aquesta revelació va provocar immediatament una forta caiguda a la borsa del fabricant alemany, i des llavors tot han estat problemes per a la marca.

Dues de les empreses subministradores pertanyen al grup Prevent, que reclama una indemnització de 58 milions d'euros per la rescissió dels contractes. Aquest grup subministra fundes per als seients i components per als motors.