Venuts 140 dels 200 amarradors per a embarcacions de luxe del nou port esportiu del Fòrum

El nou port de Sant Adrià és una de les infraestructures que van formar part del Fòrum i que ara comença a oferir el servei pel qual va ser creat. Disposa de 200 amarradors i ja se n'han venut 140. A Catalunya, els mesos d'estiu, creix la demanda als ports esportius, però la Generalitat ha anunciat que ja no se'n faran més, l'únic que autoritzarà a partir d'ara són ampliacions dels que ja existeixen. El port de Sant Adrià està pensat especialment per a embarcacions de luxe i té preus elevadíssims.
Venuts 140 dels 200 amarradors per a embarcacions de luxe del nou port esportiu del Fòrum
Barcelona

Venuts 140 dels 200 amarradors per a embarcacions de luxe del nou port esportiu del Fòrum

El nou port de Sant Adrià és una de les infraestructures que van formar part del Fòrum i que ara comença a oferir el servei pel qual va ser creat. Disposa de 200 amarradors i ja se n'han venut 140. A Catalunya, els mesos d'estiu, creix la demanda als ports esportius, però la Generalitat ha anunciat que ja no se'n faran més, l'únic que autoritzarà a partir d'ara són ampliacions dels que ja existeixen. El port de Sant Adrià està pensat especialment per a embarcacions de luxe i té preus elevadíssims.
Actualitzat
Trobar un punt d'amarratge a l'estiu és un dels maldecaps més freqüents dels navegants. Cada cop es venen més embarcacions d'esbarjo, tot i que sovint no es té assegurat un lloc on poder-les desar. A Catalunya hi ha un total de 44 ports esportius. Un cop s'acabin les obres en curs, al litoral català hi haurà uns 30.000 amarradors, un 30% del total que hi ha a Espanya.

Més de la meitat dels amarradors del nou port del Fòrum, a Sant Adrià de Besòs, ja s'han venut. El fet que només hi hagi plena ocupació durant l'estiu, i l'impacte ambiental dels ports esportius ha dut la Generalitat a apostar per no fer-ne de nous i a buscar solucions alternatives.

Aquestes marines seques, com la del Port Fòrum, permetrien alleugerir la demanda actual. El nombre limitat d'amarradors al mar fa que els preus es disparin i que en alguns ports s'arribi a pagar 6.000 euros anuals per tenir-hi un vaixell de 12 metres.