United Airlines, a punt de fer fallida després que el govern de Bush els ha denegat un crèdit

United Airlines, la segona aerolínia dels Estats units, està a punt de fer fallida després de la negativa del govern nord-americà a concedir-li garanties de crèdit per valor de 1.800 milions de dòlars. La Junta d'Estabilització per al Transport Aeri no va acceptar la sol·licitud de l'empresa, que té 83.000 empleats, malgrat les intenses gestions realitzades pels treballadors, experts del món financer i polítics a Washington. La Junta va ser creada pel govern de Bush per ajudar la indústria de l'aviació comercial afectada per la crisi econòmica i els atacs terroristes de l'11 de setembre.
United Airlines, a punt de fer fallida després que el govern de Bush els ha denegat un crèdit
Washington

United Airlines, a punt de fer fallida després que el govern de Bush els ha denegat un crèdit

United Airlines, la segona aerolínia dels Estats units, està a punt de fer fallida després de la negativa del govern nord-americà a concedir-li garanties de crèdit per valor de 1.800 milions de dòlars. La Junta d'Estabilització per al Transport Aeri no va acceptar la sol·licitud de l'empresa, que té 83.000 empleats, malgrat les intenses gestions realitzades pels treballadors, experts del món financer i polítics a Washington. La Junta va ser creada pel govern de Bush per ajudar la indústria de l'aviació comercial afectada per la crisi econòmica i els atacs terroristes de l'11 de setembre.
Fonts de la indústria han calculat que les empreses d'aviació comercial dels EUA van perdre només el 2001 al voltant de 10.000 milions de dòlars i que les pèrdues d'aquest any podrien ser superiors. "El pla d'activitats presentat per l'empresa no és financerament adequat", va declarar un portaveu de la Junta. L'organisme que supervisa un programa de socors financer per a la indústria de 10.000 milions de dòlars ha indicat que el pla d'United Airways "no ofereix garanties raonables de pagament i plantejaria un risc inacceptablement alt per al contribuent". La segona aerolínia dels Estats Units, després d'American Airlines, projectava utilitzar els recursos obtinguts amb el crèdit per fer efectiu el pagament del seu deute i finançar les seves operacions actuals. L'any passat, United Airlines va anunciar unes pèrdues sense precedents, de 2.100 milions de dòlars que podrien ser fàcilment superables aquest any, segons fonts de la indústria. Malgrat tot, Glenn Tilton, president de United Airlines, ha declarat que l'empresa continuarà operant mentre consulten amb els seus sindicats quines seran les pròximes mesures que hauran de prendre.