Un vehicle de la UPC intentarà recórrer 1.166 km amb un litre de combustible a una ecomarató

Un dels grans objectius de futur on la investigació juga un paper fonamental és aconseguir vehicles que gastin poc. En aquest sentit és important la feina que fan els alumnes i professors de la Universitat Politècnica de Catalunya. Participen, un altre cop, en una cursa a França que premia els cotxes més autònoms. A l'Ecomarató Shell hi ha inscrits sis equips espanyols d'un total de 200 d'Europa, Aràbia Saudita, Brasil, Argentina i el Japó amb l'objectiu de fer més de mil quilòmetres amb un litre de benzina.
Un vehicle de la UPC intentarà recórrer 1.166 km amb un litre de combustible a una ecomarató
França

Un vehicle de la UPC intentarà recórrer 1.166 km amb un litre de combustible a una ecomarató

Un dels grans objectius de futur on la investigació juga un paper fonamental és aconseguir vehicles que gastin poc. En aquest sentit és important la feina que fan els alumnes i professors de la Universitat Politècnica de Catalunya. Participen, un altre cop, en una cursa a França que premia els cotxes més autònoms. A l'Ecomarató Shell hi ha inscrits sis equips espanyols d'un total de 200 d'Europa, Aràbia Saudita, Brasil, Argentina i el Japó amb l'objectiu de fer més de mil quilòmetres amb un litre de benzina.
Actualitzat
Mil cent seixanta-sis quilòmetres amb només un litre de combustible, mantenint una velocitat mitjana de 30 quilòmetres per hora. Aquest és el repte que volen superar els 36 estudiants de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica i Industrial de Barcelona que participaran, per segon any consecutiu, a l'Ecomarató Shell d'estalvi energètic. L'equip ha presentat el seu vehicle. L'han anomenat "Centenari" perquè l'Escola ha arribat ja a aquesta fita. Es tracta d'un giny de només 43 quilos propulsat per un motor monocilíndric de gasolina de 4 temps que gasta una misèria. La cursa se celebrarà el cap de setmana del 15 i 16 de maig al circuit francès de Nogaro, però l'equip de la Universitat Politècnica fa més d'un any que treballa en el projecte : millorant rodaments, direcció i transmissió i ajustant mecànica i injecció per consumir el mínim. Un cop preparat el vehicle, un altre dels secrets d'aquesta cursa de miniconsum és el pilot, que s'escull entre els candidats en funció de certes característiques físiques : "pes ploma i cap problema amb la claustrofòbia".