València

Un tècnic apunta que la velocitat no necessàriament ha de ser la causa del descarrilament del metro de València

Un tècnic de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana contradiu la versió oficial sobre la causa de l'accident que va provocar la mort de 43 persones en la seva compareixença en la comissió parlamentària que investiga el sinistre. El director general d'Explotació de l'Administració d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF), Manuel Benegas, afirma que no hi ha informacions contundents sobre les causes finals del descarrilament, que la velocitat no necessàriament n'ha de ser la causa i que n'hi podria haver altres. Alhora, també ha apuntat la possibilitat que el material mòbil estigués en mal estat.

Actualitzat
"Potser no es va produir per circular a 80 quilòmetres per hora, sinó per altra causa", ha manifestat Benegas, tècnic del Ministeri de Foment des del 1990. L'expert ha denunciat que qui estudia l'accident hauria de "tenir un major volum de dades". En aquest sentit, ha dit que no ha comptat amb l'estat dels materials i que per tant no pot assegurar que el sinistre s'hagués pogut evitar amb una balisa de frenada.

Durant la seva intervenció, ha explicat que coneix casos en què alguns trens han circulat a 120 quilòmetres per hora en trams limitats a 30 i els combois no han descarrilat. Per això, i pel desconeixement de l'estat del material, ha dit que la velocitat excessiva del comboi "no necessàriament ha de ser la causa del l'accident". Així, va exemplificar que un tren pot descarrilar a 40 quilòmetres per hora "si la causa es troba en les instal·lacions de la via o en el material rodant".

El consultor d'enginyeria Josep Maria Ribes va indicar en la mateixa sessió de la comissió que l'"única causa" del descarrilament va ser l'excés de velocitat, però no la responsable de l'elevat nombre de morts. Un descarrilament "no necessàriament" ha de desencadenar que els vagons bolquin.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut