TV3

TV3 tanca el juny liderant els índexs d'audiència durant 12 mesos consecutius

TV3 tanca el juny liderant els índexs d'audiència a Catalunya durant 12 mesos consecutius i amb un avantatge percentual de quota mensual que ha variat entre un mínim de 0,4 punts, al maig del 2003 i al novembre del 2002, i un màxim de 3,4 punts, al juliol del 2002. Aquest lideratge ha estat permanent des de fa un any, tot i els programes de consum massiu d'altres cadenes com "Gran hermano", "Operación triunfo", "La isla de los famosos" o "Hotel Glam". A més, TV3 és l'única cadena de les que pertanyen a la FORTA que és líder a la seva comunitat autònoma.

Actualitzat
Al llarg dels últims 6 anys, TV3 ha estat líder 5 anys, i només va perdre el lideratge el 1999, en favor d'Antena 3, per només una dècima. Pel que fa al 2003, la quota acumulada del primer semestre dóna a TV3 un avantatge d'1,5 punts sobre Tele 5, la segona cadena classificada. El primer any que TV3 va liderar la quota d'audiència va ser el 1994 i el primer període consecutiu de lideratge el va tenir de l'agost al desembre del mateix any. Tanmateix, la consolidació de TV3 com a cadena preferida pels teleespectadors catalans no va arribar fins al 1997, any en què va ser líder per primera vegada i que va invertir la tendència: TV3 va liderar 17 mesos durant el 1998 i el 1999, i des de l'octubre del 2000 només ha perdut el liderage 3 mesos, per 1 i 2 dècimes. El rànquing dels 40 programes més vistos els últims 12 mesos estableix també una majoria en favor de TV3, amb una mitjana de 21 programes dels més diversos gèneres: telenotícies, especials informatius, ficció pròpia i coproduccions, transmissions esportives, sèries documentals o programes d'entreteniment. Per gèneres, TV3 ha estat líder els últims 12 mesos en els programes de producció pròpia i d'informació, i també en els informatius diaris. En dramàtics, dels quals al llarg d'aquest període s'han fet 441 emissions, amb 3.472 hores emeses, TV3 ha tingut una mitjana de 544.000 espectadors, amb una audiència del 8,9% i una quota del 30,4%, a 10,5 punts de TVE, la segona cadena classificada. En programes d'informació, TV3, que n'ha fet 7.611 emissions, amb 23.607 hores emeses, ha tingut una mitjana de 275.000 espectadors, una audiència del 4,5% i una quota del 25%, amb 8,6 punts de diferència en relació amb Tele 5, la segona cadena classifica. I el mes de juny, "El cor de la ciutat" i "La Mari" han trencat l'hegemonia del futbol. Un capítol de la telenovel·la "El cor de la ciutat" ha estat, per primera vegada, líder en el rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya, i els dos capítols del telefilm "La Mari" han ocupat el tercer i el quart lloc del rànquing.
Anar al contingut