Treballen per drenar el tram de via del TGV a Pina de Ebro perquè el terreny és inestable

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries està treballant per reparar els problemes de la via del TGV en el tram de Pina de Ebro a Bujaraloz, a la província de Saragossa. L'objectiu és col·locar drenatges per evitar filtracions. El Col·legi de Geòlegs d'Aragó ja fa temps que adverteix que, en diversos trams, la línia Lleida-Madrid passa per terrenys inestables.
Treballen per drenar el tram de via del TGV a Pina de Ebro perquè el terreny és inestable
Pina de Ebro

Treballen per drenar el tram de via del TGV a Pina de Ebro perquè el terreny és inestable

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries està treballant per reparar els problemes de la via del TGV en el tram de Pina de Ebro a Bujaraloz, a la província de Saragossa. L'objectiu és col·locar drenatges per evitar filtracions. El Col·legi de Geòlegs d'Aragó ja fa temps que adverteix que, en diversos trams, la línia Lleida-Madrid passa per terrenys inestables.
Actualitzat
Els operaris del GIF treballen durant tota la nit als dotze quilòmetres de la via del TGV que hi ha entre Pina de Ebro i Bujaraloz, a la província de Saragossa. Comencen un cop s'ha tallat el subministrament elèctric a la catenària i ja no circulen els trens que fan proves a la línia. Les màquines obren rases al costat i sota la via per col·locar-hi tubs de drenatge per evitar que l'aigua de la pluja i dels recs es filtri a la capa argilosa que hi ha al subsòl. El GIF també pretén impermeabilitzar aquests terrenys. El Col·legi de Geòlegs d'Aragó fa tres anys que adverteix que diversos trams de la via del TGV entre Lleida i Madrid estan construïts sobre terrenys inestables. Considera que s'havien d'evitar aquestes zones amb un trajecte alternatiu i que les obres que s'hi fan ara arriben tard. Segons els geòlegs d'Aragó, el GIF hauria de revisar tres trams més a la província de Saragossa. Això suposaria un retard de sis mesos més en la posada en marxa de la línia, prevista per al desembre de l'any passat. Seria una altra mala notícia per a una infraestructura que, segons un informe del Tribunal de Comptes del 2001, acumula retards de vuit mesos de mitjana en l'execució de la majoria de trams entre Madrid i Barcelona.