Tomben la demanda d'un olotí que va denunciar Telefónica per apujar-li la factura i li fan pagar les despeses del procés

Tomben la demanda d'un olotí que va denunciar Telefónica per apujar-li la factura i li fan pagar les despeses del procés

Tomben la demanda d'un olotí que va denunciar Telefónica per apujar-li la factura i li fan pagar les despeses del procés

ACN Olot.-El jutjat ha desestimat la demanda d'un olotí que va denunciar Telefónica per haver-li apujat la factura i l'obliga a pagar totes les despeses del procés. L'home va presentar una reclamació de quantitat contra la companyia i li reclamava 220 euros perquè, segons deia, li havia modificat el contracte de manera unilateral. El demandant s'emparava en una publicitat del 2012, on la companyia oferia un preu mensual "per sempre", i sostenia que l'havien enganyat. La sentència, però, li desestima la demanda perquè el seu contracte no s'emmarcava dins la promoció (de fet, la jutgessa el renya per no haver-lo ni aportat a la causa) i el condemna a assumir tots els costos del litigi. La resolució és ferma i no s'hi pot interposar recurs.

Dur una companyia a judici sense haver-se mirat la lletra petita del contracte pot sortir car. Això és el que li ha passat a un olotí que va demandar Telefónica. L'home no només ha vist com se li desestimava la reclamació de 220 euros que feia a la companyia, sinó que ara també haurà de pagar de la seva butxaca totes les despeses que ha suposat el procés.El denunciant sostenia que Telefónica l'havia enganyat. Segons deia, quan va contractar-li els serveis d'Internet, telèfon fix i mòbil, ho va fer confiant que la companyia li mantindria el preu mensual "per sempre" (com així deia en una promoció). Però ara fa un any, l'olotí explicava que Telefónica va apujar-li la tarifa de manera unilateral i va passar a cobrar-li 5 euros més a cada factura. El denunciant va continuar amb la companyia fins al novembre, moment en què va decidir donar-se de baixa. El contracte que tenia era el de 'Movistar Fusión Mini'. A la demanda, l'exclient reclamava al jutjat que obligués Telefónica a indemnitzar-lo amb 220 euros.Publicitat del 2012, contracte del 2014El Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 2 d'Olot, que s'ha fet càrrec del litigi, ha tombat tota la demanda. La sentència dóna la raó a Telefónica perquè, d'entrada, la campanya publicitària que oferia preus mensuals "per sempre" es va fer al 2012, i el demandant va contractar el seu 'Movistar Fusión Mini' al 2014. És a dir, dos anys més tard i quan la promoció ja no era vigent.Però apart d'això, la jutgessa també renya el demandant per no haver aportat cap mena de prova "més enllà d'unes fulles publicitàries i una única factura". Com subratlla la sentència, l'olotí ni va presentar el contracte Fusión Mini, que era el focus del litigi, ni va explicar d'on sortien els 220 euros que reclamava com a indemnització.De fet, per explicar-ne el per què, el jutjat s'ha de remetre a l'especulació que fa Telefónica (és a dir, la mateixa demandada). Segons la companyia, la quantitat inclouria dos conceptes. Per una banda, els 190 euros de penalització que se li van aplicar a l'olotí quan va rescindir el contracte. I per altra banda, els 30 euros que ell sostenia que havia pagat de més a les factures (a raó de 5 euros mensuals durant mig any).Per tot plegat, el jutjat desestima la demanda contra Telefónica i obliga l'olotí a assumir les despeses del procés. Aquesta sentència no és l'única que dóna la raó a la companyia. Precisament, aquest mateix mes de maig, un jutjat de Barcelona també ha desestimat una altra demanda contra Telefónica pels mateixos motius. Qui l'interposava, en aquest cas, era una dona que reclamava 215 euros per un altre contracte Movistar Fusión. La barcelonina, com també li ha passat a l'olotí, no només ha perdut la demanda sinó que ha d'assumir les despeses del procés. Totes dues sentències són fermes.Els dos litigis perduts s'emmarcaven dins la campanya impulsada per l'associació d'usuaris i consumidors FACUA per denunciar Telefónica. L'entitat, que assegurava que la pujada de tarifes era il·legal, fins i tot va habilitar un portal web i va facilitar un formulari tipus a tots aquells que volguessin dur la companyia als jutjats.