Mitjans internacionals visiten la redacció de TV3 després de l'anunci del 155

L'anunci de la intervenció dels mitjans públics ha provocat l'interès de televisions i ràdios
Mitjans internacionals visiten la redacció de TV3 després de l'anunci del 155

Mitjans internacionals visiten la redacció de TV3 després de l'anunci del 155

L'anunci de la intervenció dels mitjans públics ha provocat l'interès de televisions i ràdios
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La redacció de TV3 ha rebut la visita de diverses cadenes d'altres països des que Mariano Rajoy va anunciar l'aplicació de l'article 155 per al control dels mitjans públics. 

Una vintena de mitjans internacionals, entre els quals hi ha la britànica BBC, la italiana RAI i l'americana CBS, han vingut a gravar i recollir opinions a la televisió pública catalana. I encara hi ha peticions per fer-ho. 

 

Juntament amb cadenes públiques, han vingut a Sant Joan Despí cadenes privades. Una és la ITV, cadena independent de notícies britànica, creada el 1955. Una altra és la BFMTV, cadena de notícies francesa que emet 24 hores.

Precisament ha estat un redactor d'aquesta cadena qui ha manifestat que a França seria absolutament impossible que el govern controlés un mitjà de comunicació, i que estava sorprès perquè no sap com això podrà funcionar aquí.

Emma Murphy, d'ITV, es declarava sorpresa de sentir un primer ministre dient que controlaria un mitjà públic, perquè és una cosa que no se sent a Europa.

 

El director de TV3, Vicent Sanchis, ha donat aquest missatge:

"El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, com el comitè d'empresa i el consell professional, els càrrecs directius, i, per tant, tota la gent que hi treballem, hem dit que nosaltres aguantarem aquí i que mantindrem el mateix model de televisió que ha permès tenir audiència i credibilitat, que és una fórmula binària que no es pot aplicar a televisions públiques que ara es posen d'exemple de veracitat."

I ha afirmat que canviar un model exemplar per un altre que no ho és "no serà tan fàcil".

Per la seva banda, Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio, ha manifestat:

"No pel fet que una part de l'article 155 afecti Catalunya Ràdio, Catalunya Ràdio deixarà d'informar i deixarà de relacionar-se amb l'audiència amb el rigor i amb el compromís de pluralitat i de servei públic que ha tingut fins ara".

Entre les televisions que han vingut a TV3 hi ha: RAI (d'Itàlia, que ha enviat dos equips de dos programes diferents), ZDF (Alemanya), France 3, France 24 i BFMTV (França), BBC i ITV (Regne Unit), RTP (Portugal), ERR (Estònia) i NPO (Holanda).

De l'estat espanyol ha vingut la basca Euskal Telebista.

Altres mitjans que han visitat la redacció han estat la ràdio francesa RNF, l'agència Russia Today i el "Dagens Nyheter", el diari més important de Suècia.

TEMES:
Procés català Article 155

VÍDEOS RELACIONATS