S'obre una investigació judicial per aclarir les causes de l'ensorrament al Charles de Gaulle

La justícia francesa ha obert una investigació per aclarir les causes de l'ensorrament d'una passarel·la d'embarcament de l'aeroport parisenc Charles de Gaulle en què han mort cinc persones. La terminal va començar a funcionar fa menys d'un any, enmig de denúncies per les presses amb què s'havia construït, i una inauguració que es va fer amb un cert retard perquè hi havia dubtes sobre la seva seguretat. A més, sembla que uns policies haurien pogut detectar una esquerda.
S'obre una investigació judicial per aclarir les causes de l'ensorrament al Charles de Gaulle
La terminal no tenia ni un any

S'obre una investigació judicial per aclarir les causes de l'ensorrament al Charles de Gaulle

La justícia francesa ha obert una investigació per aclarir les causes de l'ensorrament d'una passarel·la d'embarcament de l'aeroport parisenc Charles de Gaulle en què han mort cinc persones. La terminal va començar a funcionar fa menys d'un any, enmig de denúncies per les presses amb què s'havia construït, i una inauguració que es va fer amb un cert retard perquè hi havia dubtes sobre la seva seguretat. A més, sembla que uns policies haurien pogut detectar una esquerda.
Actualitzat
A la tragèdia ocorreguda aquest diumenge a l'aeroport Charles de Gaulle, quan el sostre que cobria l'estructura en forma de túnel d'una passarel·la d'embarcament ha cedit i ha sepultat mortalment cinc passatgers que en aquells moments hi passaven per sota i n'ha ferit greument tres més, s'hi ha de sumar certa polèmica. Primer perquè la terminal on ha passat el sinistre, la 2E, era la més nova de l'aeroport parisenc i havia estat inaugurada fa poc menys d'un any, a finals del passat mes de juny. Ja en el moment de la inauguració, que es va retardar dos cops perquè no es complien totes les normes de seguretat, el sindicat CGT va denunciar que la construcció de la terminal i la seva posada en funcionament s'havia forçat. De fet, les obres a la terminal 2E encara no estaven del tot acabades. El segon focus de polèmica l'han creat treballadors de la terminal. Després de l'accident s'han assabentat que un grup de policies hauria descobert una esquerda a la passarel·la i hauria creat un perímetre de seguretat per evitar el perill. Els treballadors, però, es pregunten per què no se'ls havia advertit a temps per evitar mals majors i per què no s'hi va buscar una solució més ràpida. Una hora poc concorreguda L'ensorrament ha deixat un trist balanç de cinc morts i tres ferits greus, però la tragèdia podria haver estat molt pitjor si s'hagués produït unes hores més tard. Els testimonis han sentit un fort cruiximent pocs minuts després de les set del matí i han vist com es desplomava el sostre de ferro, vidre i ciment de la passarel·la. Ràpidament tot s'ha cobert de pols. El ministre d'Infraestructures i el titular de l'Interior, que s'han dirigit al lloc de l'accident ràpidament, han descartat que s'hagi tractat d'un atemptat terrorista. Caldrà esperar al resultat de la investigació per esbrinar les causes de l'accident. L'aeroport Charles de Gaulle, situat al nord de París, és un dels més transitats d'Europa, amb uns 58 milions de passatgers cada any. A la terminal sinistrada hi operen a diari uns 50 vols i té una capacitat per absorbir 10 milions de passatgers anuals. El trànsit aeri de la resta de l'aeroport no s'ha vist afectat per l'ensorrament, i els vols de la terminal 2E s'han desviat a altres terminals del mateix aeroport o a l'altre aeroport de París, el d'Orly.

NOTÍCIES RELACIONADES