Seguretat Civil posa en funcionament la Regió d'Emergències Centre

La Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil de la Generalitat ha posat en funcionament a Manresa el Control Central de la Regió d'Emergències Centre, que dóna servei a les comarques del Bages, l'Alta Anoia, el Berguedà, Osona, el Solsonès, una part del Vallès Oriental i la Cerdanya. La creació d'aquesta regió és resultat de la triple partició de l'antiga brigada de Barcelona dels Bombers de la Generalitat. Des d'aquest nou control es gestionaran totes les emergències que es produeixin en aquest territori, on viuen 352.000 persones.
Seguretat Civil posa en funcionament la Regió d'Emergències Centre
Manresa

Seguretat Civil posa en funcionament la Regió d'Emergències Centre

La Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil de la Generalitat ha posat en funcionament a Manresa el Control Central de la Regió d'Emergències Centre, que dóna servei a les comarques del Bages, l'Alta Anoia, el Berguedà, Osona, el Solsonès, una part del Vallès Oriental i la Cerdanya. La creació d'aquesta regió és resultat de la triple partició de l'antiga brigada de Barcelona dels Bombers de la Generalitat. Des d'aquest nou control es gestionaran totes les emergències que es produeixin en aquest territori, on viuen 352.000 persones.
La Regió d'Emergències Centre està integrada per les comarques del Bages, el Berguedà, el Solsonès, Osona i la Cerdanya, tot i que també en formen part els municipis que cobreixen el parc de Bombers de Calaf, que són de l'Anoia, i els del parc de bombers de Moià, de la comarca del Vallès Oriental. En total, doncs, donarà cobertura a un territori de 5.468 quilòmetres quadrats en el qual viuen 352.138 habitants. La Regió d'Emergències es divideix en tres àrees bàsiques d'emergències, la de Manresa, que cobreix el territori del Bages, el Moianès i l'Alta Anoia; la de Vic, que cobreix Osona, i la de Berga, que s'encarrega de les àrees del Berguedà, el Solsonès i la Cerdanya. Aquestes àrees bàsiques disposen de personal de prevenció, de logística, de formació i de recursos humans. Tot i que en una primera fase el suport logístic serà compartit entre les tres àrees bàsiques, més endavant està previst que cadascuna disposi del seu propi suport logístic. La Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil de la Generalitat ha explicat que la creació d'aquesta regió respon a la voluntat d'incrementar l'eficàcia per la proximitat del servei al territori. A més de gestionar totes les emergències que sorgeixin al territori, aquesta regió d'emergències també s'encarregarà de les qüestions administratives referides al personal que en depengui.