Només falta un any perquè l'aeroport del Prat estreni la terminal més gran de tot Espanya

L'aeroport del futur ja comença a mostrar amb claredat la fesomia que tindrà. La Terminal Sud, la instal·lació més important, ha d'estar enllestida l'any que ve, i 3.000 obrers hi treballen dia a dia. Té unes dimensions que superaran les de la T-4 de Madrid i està plantejada per acollir 55 milions de passatgers.
Només falta un any perquè l'aeroport del Prat estreni la terminal més gran de tot Espanya
El Prat de Llobregat

Només falta un any perquè l'aeroport del Prat estreni la terminal més gran de tot Espanya

L'aeroport del futur ja comença a mostrar amb claredat la fesomia que tindrà. La Terminal Sud, la instal·lació més important, ha d'estar enllestida l'any que ve, i 3.000 obrers hi treballen dia a dia. Té unes dimensions que superaran les de la T-4 de Madrid i està plantejada per acollir 55 milions de passatgers.
La nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona comença a mostrar tota la seva magnitud a un any per acabar les obres. Les estructures de tots els edificis ja estan enllestides i es construeixen les cobertes. La futura zona d'embarcament ja està pavimentada i ara es posen els vidres de la façana. En aquests moments s'instal·la l'aire condicionat i la xarxa antiincendis.

A tretze metres de fondària ja està acabada l'estructura de l'estació, on han d'arribar les rodalies de Renfe, la línia 9 del Metro i l'AVE, a l'espera que el Ministeri de Foment faci els túnels i posi les vies. Ara hi treballen 3.000 obrers i en els pròxims mesos s'arribarà a 4.000.

La nova terminal sud, situada entre pistes, fa més d'un quilòmetre. El braç, que tindrà 62 posicions per embarcar, té una llargada semblant a la que hi ha entre la plaça Francesc Macià i el Passeig de Gràcia. L'edifici té quatre nivells. Així que entrin, els usuaris facturaran l'equipatge i passaran el control de seguretat. Baixaran una planta per embarcar, zona on hi haurà botigues i restaurants.

En aquesta mateixa planta recolliran els equipatges els que arribin. A les dues plantes de sota hi haurà el sistema automàtic de tractament d'equipatge amb 25 quilòmetres de cintes transportadores. I a sota de tot, l'estació intermodal.

La nova terminal sud del Prat, que costarà 750 milions d'euros, és més gran que la T-4 de Barajas. Al Prat també està projectada una terminal satèl·lit, com a Madrid, que permetria arribar a un total de 70 milions de passatgers l'any.