Michael Nyman explica a Girona que la seva passió és compondre òpera més que música per a pel·lícules

Michael Nyman, molt conegut per les seves composicions de bandes sonores de pel·lícula, va ser ahir a Girona, però no per fer música, sinó per parlar-ne. És un gran estudiós de la música i ho va demostrar primer a la Universitat i després a la Casa de Cultura. L'artista reconeix que tot i que el que el va fer més famós va ser la música que va crear per a pel·lícules com "El piano" o "Gattaca", prefereix compondre òpera. <br>
Michael Nyman explica a Girona que la seva passió és compondre òpera més que música per a pel·lícules
Girona

Michael Nyman explica a Girona que la seva passió és compondre òpera més que música per a pel·lícules

Michael Nyman, molt conegut per les seves composicions de bandes sonores de pel·lícula, va ser ahir a Girona, però no per fer música, sinó per parlar-ne. És un gran estudiós de la música i ho va demostrar primer a la Universitat i després a la Casa de Cultura. L'artista reconeix que tot i que el que el va fer més famós va ser la música que va crear per a pel·lícules com "El piano" o "Gattaca", prefereix compondre òpera.
Pianista, compositor, musicòleg... Michael Nyman va transmetre part dels seus coneixements a les lliçons magistrals que va donar ahir a la Universitat de Girona, dins del seminari organitzat per la Càtedra Ferrater Móra. L'artista reconeix que tot i que el que el va fer més famós va ser la música que va crear per pel·lícules com "El piano" o "Gattaca", prefereix compondre òpera.

"Una pel·lícula -diu Nyman- és del director. Tu treballes per a ell. Els càmeres, els guionistes, etc. Tothom està triat per aconseguir l'objectiu del director. En canvi, en una òpera treballes amb el que tu vols, per a tu mateix".

El Nyman conferenciant es va convertir en el Nyman escriptor quan va presentar a la Casa de Cultura la traducció al català i al castellà del seu llibre "Música experimental. De John Cage en endavant", un assaig que és tot un referent sobre la música de la segona meitat del segle XX.

Els que han organitzat la visita del compositor han volgut demostrar una idea: que la música i el pensament, el món universitari i el de l'espectacle, es poden complementar i enriquir.

I si Nyman va arribar a Girona amb música, amb el concert que va oferir a l'Auditori, en va marxar de la mateixa manera. En aquest cas escoltant una composició seva, "Out of the Ruins", interpretada pel cor Contempo, en el marc del Festival de Música Contemporània.