Menjar xocolata cada dia redueix el risc de tenir malalties cardiovasculars

Bona notícia per als amants de la xocolata. Segons un estudi portat a terme per científics alemanys i publicat a "The European Heart Journal", menjar-ne cada dia pot millorar la salut. I és que amb només entre sis i vuit grams diaris, preferiblement de xocolata negra, ja n'hi ha prou per reduir el risc de malalties cardiovasculars.
Menjar xocolata cada dia redueix el risc de tenir malalties cardiovasculars
Alemanya

Menjar xocolata cada dia redueix el risc de tenir malalties cardiovasculars

Bona notícia per als amants de la xocolata. Segons un estudi portat a terme per científics alemanys i publicat a "The European Heart Journal", menjar-ne cada dia pot millorar la salut. I és que amb només entre sis i vuit grams diaris, preferiblement de xocolata negra, ja n'hi ha prou per reduir el risc de malalties cardiovasculars.
Elaborant xocolata negra.

Amb només entre sis i vuit grams de xocolata al dia, preferiblement negra, ja n'hi ha prou per reduir el risc de malalties cardiovasculars. (Foto: Reuters)

La xocolata no és tan negativa com es pensa, deixant a banda, això sí, les calories. Ara bé, segons l'estudi publicat a "The European Heart Journal", amb poca quantitat ja n'hi ha prou. I és que menjar-ne una mitjana de 7,5 grams diaris pot reduir fins a un 27% el risc de tenir atacs de cor i un 49% el d'apoplexia, si es compara amb persones que només en mengen 1,7 grams. Aquests resultats s'expliquen, asseguren els científics, per una pressió sanguínia més baixa en les persones que consumeixen més xocolata.

Segons l'estudi, portat a terme durant deu anys entre 19.357 persones d'entre 35 i 65 anys, la substància responsable de reduir el risc de tenir malalties cardiovasculars sembla que seria el flavonol del cacau, que millora la disponibilitat de l'òxid de nitrogen de les cèl·lules que cobreixen les parets interiors dels vasos sanguinis.

Males notícies, però, per als que prefereixen la xocolata blanca. Els científics asseguren que no té cap valor per prevenir aquestes malalties, ja que "només té sucre i mantega i li falta la massa de cacau", a diferència de la xocolata amb llet, que en té un 30%, i de la negra, que en té un 40% o més.

Tanmateix, l'estudi adverteix que les petites quantitats de xocolata podrien ajudar a prevenir malalties cardíaques només si substitueixen altres aliments d'alt contingut energètic com els aperitius. En qualsevol cas, també alerten que la xocolata conté molt de greix i sucre i que grans quantitats de xocolata poden fer augmentar de pes.