L'excavació del túnel del Coll de Lilla per fer la variant de l'A-27 entre Valls i Montblanc començarà al 2017

L'excavació del túnel del Coll de Lilla per fer la variant de l'A-27 entre Valls i Montblanc començarà al 2017

L'excavació del túnel del Coll de Lilla per fer la variant de l'A-27 entre Valls i Montblanc començarà al 2017

ACN Tarragona.-Les obres de la variant entre Valls i Montblanc de l'A-27 es van reprendre divendres passat després de l'anunci fet la setmana passada pel mateix ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Aquest dilluns, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Emilio Ablanedo, s'ha reunit amb els representants polítics del territori per donar-los detalls d'aquestes obres que tenen un pressupost d'execució de 84,53 MEUR per a un tram de poc més de cinc quilòmetres. Les obres, aturades l'any 2010 per la manca de pressupost, tenen un grau d'execució del 15% i, en aquests moments, s'estan fent els estudis tècnics corresponents per saber quina és la millor solució per a resoldre els problemes geotècnics al Coll de Lilla. Per aquest motiu, el que queda d'aquest any es faran unitats d'obra exterior i no serà fins entrat l'any 2017 que es procedirà a l'excavació del túnel.

Els estudis tècnics també determinaran sota quines condicions podran passar pel túnel mercaderies perilloses. El subdelegat del govern espanyol a Barcelona i en funcions a Tarragona, Emilio Ablanedo, acompanyat del Cap de la Demarcació de Carreteres a Catalunya del Ministeri de Foment, Juan Barios, s'ha reunit amb l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, l'alcalde de l'Espluga de Francolí, David Rovira, i el tinent alcalde de Valls, Martí Barberà. Després del pas pel Coll de Lilla, les obres de l'A-27 continuaran amb la connexió de l'autovia amb l'AP-2 a Montblanc, un tram de cinc quilòmetres més amb una inversió de 20 MEUR. A hores d'ara, està aprovada l'ordre d'estudi per a la redacció del projecte i està pendent la licitació de la seva redacció. En aquesta obra, es duplicarà la calçada de l'N-240 entre el final de l'A-27 a l'entorn de Lilla i la calçada ja duplicada de l'N-240 a la variant de Montblanc per tal de connectar l'autovia amb l'autopista. Un cop acabada, l'A-27 unirà Tarragona i Montblanc mitjançant quatre trams, dels quals tres ja estan en servei. El primer tram de Tarragona al Morell, de 7,8 quilòmetres va suposar una inversió de 70,63 MEUR i va entrar en servei l'agost de 203. El segon va ser fins a Valls, de 9,5 quilòmetres, i 70,4 MEUR d'inversió que va entrar en servei a l'octubre del 2015. El darrer tram executat va ser la variant de Valls, de cinc quilòmetres i un cost de 30, 3 MEUR, que va obrir-se el desembre de 2015.