Les discogràfiques es rendeixen a l'èxit de Second Life, MySpace i YouTube

Internet ofereix oportunitats infinites a melòmans, artistes que comencen i també, malgrat que els hagi costat reconèixer-ho, a les discogràfiques. Els fenòmens com Second Life, MySpace i YouTube han demostrat el poder d'aquesta eina de difícil control. Per això, les discogràfiques han hagut de reconèixer que val més la pena unir-se a l'enemic que lluitar-hi. Per aquest motiu, estrenen els seus videoclips en aquests portals, on també es poden trobar penjats continguts de cadenes televisives com l'NBC o la BBC.
Les discogràfiques es rendeixen a l'èxit de Second Life, MySpace i YouTube
Madrid

Les discogràfiques es rendeixen a l'èxit de Second Life, MySpace i YouTube

Internet ofereix oportunitats infinites a melòmans, artistes que comencen i també, malgrat que els hagi costat reconèixer-ho, a les discogràfiques. Els fenòmens com Second Life, MySpace i YouTube han demostrat el poder d'aquesta eina de difícil control. Per això, les discogràfiques han hagut de reconèixer que val més la pena unir-se a l'enemic que lluitar-hi. Per aquest motiu, estrenen els seus videoclips en aquests portals, on també es poden trobar penjats continguts de cadenes televisives com l'NBC o la BBC.
Actualitzat

Second Life és una comunitat digital en la qual milions de persones disposen d'una vida paral·lela a la xarxa, en un univers que compta amb una geografia i moneda pròpies. El nombre de seguidors de Second Life és tan gran que la banda britànica Duran Duran va crear-se un "alter ego" i va oferir una gira de presentació del seu àlbum "Astronaut", després d'un any d'actuacions per diferents escenaris europeus sense tenir gaire èxit.

A Espanya, la comunitat de Second Life compta amb un festival permanent de música en directe, en el qual el 20 de març actuaran els argentins Nimen, nous per al públic espanyol, i Carles Mestre i la Simfònica de Gavà.

En el cas de YouTube i MySpace, els artistes novells els han adoptat com l'eina per donar-se a conèixer al gran públic al marge de les discogràfiques.

La majoria de les noves promeses del pop britànic utilitzen MySpace, sobretot en veure casos com el d'Artic Monkeys o Lily Allen, que després de revolucionar la comunitat digital han aconseguit contractes amb discogràfiques. Un altre artista, Mika, va aconseguir que prop de mig milió de persones escoltessin el seu primer senzill abans que la cançó arribés al capdamunt de les llistes britàniques.

Un cas semblant els va passar al grup Lorena C a Espanya. La seva música ha saltat de la xarxa a les pistes de ball i tot seguit, al mercat discogràfic de la mà del segell Love Corporation.

El portal YouTube també ha regirat la manera de fer de les discogràfiques. Després que EMI els demanés ajuda per lluitar contra la pirateria i així retirar els vídeos penjats sense autorització, les discogràfiques han decidit estrenar els videoclips dels seus artistes en aquest portal.

I és que ara per ara, els usuaris es refien més de les recomanacions musicals que altres usuaris pengen en els seus blogs que no pas de les llistes de vendes tradicionals.