Madrid

L'avió de Spanair sinistrat va tenir dues avaries dos dies abans de l'accident

L'avió de Spanair que es va estavellar a l'aeroport de Barajas el 20 d'agost, i que va causar 154 víctimes mortals, va tenir dues avaries als alerons dos dies abans del tràgic accident. Això és el que es desprèn de l'historial de manteniment de l'aparell de la companyia. A més a més, en només 10 dies, l'avió, un MD-82 va tenir incidències tots els dies a excepció de les jornades de l'1, 4, 8, 15 i 16 d'agost. L'aparell va tenir unes 40 incidències al llarg del mes d'agost i el dia del sinistre l'avió va ser revisat per tercera vegada. Davant l'aparició de tots aquests informes, Spanair ha volgut deixar clar que són dades extraoficials i que només condueixen a informacions no fundamentades.

Actualitzat

Un tècnic va revisar dos dies abans de l'accident de Barajas el mecanisme que utilitza l'aparell per enlairar-se. El que es coneix com a "Slats". L'incident, però, va ser solucionat i fins i tot el responsable de revisar-lo va dir que era impossible que es tornés a repetir la mateixa avaria. El dia de l'accident i una hora abans que el pilot intentés enlairar l'avió, es va haver de resoldre una altra avaria en un calefactor responsable d'evitar la formació de gel en l'aparell.

Ara fa uns dies, el diari "Wall Street Journal" va informar que la Comissió d'Investigació estudia que hi hagués una fallada en el sistema d'alerons "flaps". Els "slats" i els "flaps" funcionen de manera coordinada i depenen l'un de l'altre en el seu funcionament. L'aparell va registrar més de 40 incidències durant el mes d'agost.

D'altra banda, i segons informa "El País", la caixa negra del vol accidentat JK5022 va enregistrar un caos d'alarmes a la cabina segons abans de l'accident amb la qual cosa, les converses entre el pilot i el copilot són pràcticament inintel·ligibles. La gravació va ser netejada pels serveis d'acústica forense de la Guàrdia Civil i ja estan a disposició de la Comissió d'Investigació.

Davant l'aparició d'aquestes informacions, Spanair ha volgut deixar clar que les dades de la investigació de l'accident emeses de manera no oficial només condueixen a "informacions no fonamentades" i que les dades oficials només són les que aporti la Comissió d'Investigació.

Anar al contingut