L'Adif comença les proves definitives per reobrir Rodalies dissabte

El gestor d'infraestructures Adif ha començat aquesta nit les proves definitives entre els trams de Bellvitge i Sants per poder restablir demà el servei total de Rodalies. A partir de dos quarts de dotze de la nit han començat a rodar combois buits per la via 2 de Bellvitge. Primer de tot, una locomotora ha cobert el trajecte entre Bellvitge i Sants i, posteriorment, per la mateixa zona hi ha passat un tren buit. Amb el pas dels trens, sense horaris ni recorreguts establerts, es pretenia comprovar l'estat de les instal·lacions.
L'Adif comença les proves definitives per reobrir Rodalies dissabte
Barcelona

L'Adif comença les proves definitives per reobrir Rodalies dissabte

El gestor d'infraestructures Adif ha començat aquesta nit les proves definitives entre els trams de Bellvitge i Sants per poder restablir demà el servei total de Rodalies. A partir de dos quarts de dotze de la nit han començat a rodar combois buits per la via 2 de Bellvitge. Primer de tot, una locomotora ha cobert el trajecte entre Bellvitge i Sants i, posteriorment, per la mateixa zona hi ha passat un tren buit. Amb el pas dels trens, sense horaris ni recorreguts establerts, es pretenia comprovar l'estat de les instal·lacions.
Actualitzat

Els trens de les proves han anat circulant a diferents velocitats. Al seu interior hi viatjaven tècnics de l'Adif que han anat seguint l'evolució de l'assaig tal com va passar el 14 de novembre, quan es va comprovar l'estat de les vies 0 i 1 de l'estació de Bellvitge.

L'aparició de diversos esvorancs va obligar Adif a suspendre, el 20 d'octubre, el servei de Rodalies a les línies 2 sud, la 7 i 10. Amb el pas dels trens d'aquesta nit també s'ha comprovat l'estat del sistema de senyalització i la catenària.

Els usuaris reclamen tres mesos gratis

Per la seva banda, les plataformes d'usuaris de Renfe han reclamat que la gratuïtat del servei de les línies 2 sud, 7 i 10 de Rodalies a Barcelona es prolongui tres mesos més després de l'arribada de l'AVE a la capital catalana, i han assegurat que les compensacions no poden dependre de l'arribada de l'alta velocitat o la decisió unilateral de la ministra de Foment, sinó que han de ser consensuades amb els afectats.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha assegurat després de la reunió mantinguda avui amb els representants dels usuaris de Renfe que els mecanismes de bonificació "han de ser per als usuaris habituals que des d'ara i fins a l'arribada de l'AVE hagin pogut acreditar que són viatgers d'aquest servei".

En aquest sentit, ha remarcat que el director de Rodalies Renfe a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, no té capacitat per aprovar la mesura de compensació proposada pels usuaris, de manera que la transmetran al Ministeri de Foment perquè n'avaluï la viabilitat i ofereixi el seu punt de vista.

NOTÍCIES RELACIONADES