Sindicatura de Comptes

La Sindicatura veu irregularitats en les obres del Carmel abans i després de l'enfonsament

Les obres del Carmel tornen a ser motiu de polèmica. La Sindicatura de Comptes ha denunciat la mala gestió que al seu entendre han portat a terme tant el govern anterior com l'actual, una mala gestió que ha obligat a invertir molts diners per solucionar imprevistos. La majoria de les deficiències són d'abans de l'accident, però també se n'han detectat després.

Actualitzat
La Sindicatura de Comptes veu un seguit d'irregularitats en els procediments de contractació de les obres d'ampliació de la línia 5 del metro de Barcelona, des de l'any 1999 fins fa poc, un cop ja s'havia produït l'enfonsament del túnel del Carmel. La sindicatura detecta "incidències i deficiències" en diferents contractes que va fer l'empresa pública GISA, la majoria durant el govern anterior, com adjudicacions sense publicitat quan s'havien de fer per concurs o projectes d'ampliació sense que hi consti cap document, entre d'altres. L'altra gran incidència afecta l'expedient del projecte modificat, aquest dependent del govern actual, que havia de donar validesa a la nova ubicació del túnel de maniobres del Carmel. L'informe recrimina que encara estigui pendent d'aprovació i critica també la demora en la firma dels contractes. Segons l'informe, la mala gestió ha motivat que s'hagin destinat, fins al mes d'abril, més de 20 milions d'euros en actuacions extraordinàries. En total, una trentena de contractes d'emergència, per exemple, per segellar amb ciment la cua de maniobres del túnel, fer les obres de reforç de diferents edificis de la zona afectada, fer el micropilotatge d'alguns fonaments, o per pagar la mudança del més d'un miler de veïns afectats, alguns dels quals encara estan allotjats en hotels.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut