La nit de terror dels dijous al 33

"XP3D", "Codi 60" i "Zulo"

Actualitzat

"XP3D", l'"opera prima" del jove director Sergio Vizcaíno s'emetrà dijous 28 de juliol a les 22.48 pel 33. Amaia Salamanca, Maxi Iglesias, Luis Fernández, Úrsula Corberó i Alba Ribas, entre altres, interpreten aquesta pel·lícula al límit de la vida real a la recerca de fenòmens paranormals. La pel·lícula es va rodar a la colònia de Can Bros, al municipi de Martorell. És una producció de Rodar i Rodar, Antena 3 Films i Chromosome 22 Films amb la col·laboració de Televisió de Catalunya.

El llargmetratge de Carlos Martín Ferrera "Codi 60" es podrà veure el primer dijous del mes d'agost, també en la nit del terror del 33. "Codi 60" és un "thriller" psicològic amb un toc policíac sobre un assassí en sèrie inspirat en un cas real. Nacho Fresneda interpreta Xavier Vidal, l'inspector encarregat de la investigació que rep pressions polítiques perquè el cas que té entre mans té molta repercussió pública. Però no només té problemes pel que fa a la feina. La relació amb la seva dona, que resulta ser la mà dreta de la consellera de Justícia, fa aigües, i una examant seva (Ana Allen), amb qui té un fill però ell ho ignora, entra a formar part del seu equip d'investigació. Com diu Fresneda "amb aquest quadre, el drama està servit". És una producció d'Oberon Cinematográfica en coproducció amb Televisió de Catalunya i Costa Oeste, amb la col·laboració de l'ICAA.

Finalment, el primer llargmetratge de Carlos Martín Ferrera, "Zulo", s'ha programat pel 33 l'11 d'agost a la nit. El llargmetratge explica la història de Miguel (Jaume García Arija), un jove que es desperta dins d'un zulo, sense saber-ne la raó. Però rere aquest plantejament hi ha una bonica realitat feta metàfora: "Qui sap si tu, o jo, ara mateix i sense saber-ho tan sols, vivim en un "zulo", el nostre "zulo" personal, esperant... qui sap què." Així ho expressa Carlos Martín Ferrera, que es va posar al capdavant del projecte, que va durar un any, temps necessari perquè el protagonista patís la degradació física necessària per fer creïble la història. El 95% del llargmetratge es va rodar dins un pou de gairebé 3 metres de diàmetre per 6 d'alçada, un espai molt limitat que va complicar enormement el rodatge. La idea era veure tot el procés mental pel qual passa el segrestat des que es desperta, com ho porta psicològicament i quina relació estableix amb els segrestadors. Amb aquest Film, C. Martín Ferrera va obtenir una menció especial al premi Citizen Kane al director revelació "pel seu atreviment sobre una temàtica que pot passar a qualsevol ciutadà". És una producció de Discóbolo Films amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, amb la col·laboració de l'ICAA i l'ICEC.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut