La Generalitat podria estudiar fer els carrils més estrets per crear-ne de nous i reduir la velocitat

El govern català estaria obert a estudiar la possibilitat de fer més estrets els carrils d'algunes vies ràpides perquè els conductors moderin la velocitat. Ho ha avançat a "El matí de Catalunya Ràdio" el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, que ha explicat que la mesura tindria beneficis, com, per exemple, la possibilitat de fer vorals més amplis o crear carrils bus i d'alta ocupació. S'ha de matisar, però, que aquesta fórmula, que pretén sobretot reduir la velocitat dels vehicles i disminuir la sinistralitat, no ha estat debatuda encara amb els titulars de les carreteres ni hi ha cap projecte en ferm en marxa.
La Generalitat podria estudiar fer els carrils més estrets per crear-ne de nous i reduir la velocitat
Barcelona

La Generalitat podria estudiar fer els carrils més estrets per crear-ne de nous i reduir la velocitat

El govern català estaria obert a estudiar la possibilitat de fer més estrets els carrils d'algunes vies ràpides perquè els conductors moderin la velocitat. Ho ha avançat a "El matí de Catalunya Ràdio" el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, que ha explicat que la mesura tindria beneficis, com, per exemple, la possibilitat de fer vorals més amplis o crear carrils bus i d'alta ocupació. S'ha de matisar, però, que aquesta fórmula, que pretén sobretot reduir la velocitat dels vehicles i disminuir la sinistralitat, no ha estat debatuda encara amb els titulars de les carreteres ni hi ha cap projecte en ferm en marxa.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Aquest gener ha estat negre pel que fa a accidents de trànsit: 27 persones han perdut la vida a les carreteres i la Direcció General de Trànsit no para de buscar fórmules per reduir aquesta xifra. L'última proposta és fer més estrets els carrils d'algunes vies ràpides.

Com més ample és un carril, menys sensació té el conductor que va ràpid. A partir d'aquesta premissa, Trànsit està estudiant modificar l'amplada dels carrils, cosa que permetria fer més amples els vorals o complir un altre dels projectes del Servei Català del Trànsit: la creació de carrils bus o d'alta ocupació.

Segons ha explicat Josep Pérez Moya, la mesura, equivalent al que es va fer a les rondes de Barcelona, permetrà moderar la velocitat dels conductors, que tindran més sensació de velocitat i, per tant, de perill.

De tota manera, ni el Servei Català de Trànsit ni la Direcció General de Carreteres tenen cap projecte en ferm per estrènyer els carrils, ja que Pérez Moya ha puntualitzat posteriorment que es tracta d'una declaració d'intencions, i que en cap cas no n'ha parlat amb els titulars de les carreteres ni s'està treballant amb cap projecte de reducció de mides de les calçades.

Més fluïdesa a 80 km/h

El director del Servei Català de Trànsit, Pérez Moya, també ha fet balanç de la mesura que prohibeix d'anar a més de 80 quilòmetres per hora per l'àrea metropolitana de Barcelona i ha assegurat, també a Catalunya Ràdio que, des que s'aplica s'ha detectat un augment de la fluïdesa en aquesta zona.

La limitació de velocitat a 80 quilòmetres per hora, amb la qual la Generalitat pretén abaixar els nivells de contaminació de l'àrea metropolitana i que ha aixecat força controvèrsia, va entrar en vigor l'1 de desembre de l'any passat i des de l'1 de gener ja s'apliquen sancions als infractors.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS