La connexió ferroviària a la T1 podria ser una realitat a finals del 2018

La llançadora entre el centre de Barcelona i la T1 tindrà un cost de 217 milions i es podria licitar abans de l'estiu
La connexió ferroviària a la T1 podria ser una realitat a finals del 2018
Barcelona

La connexió ferroviària a la T1 podria ser una realitat a finals del 2018

La llançadora entre el centre de Barcelona i la T1 tindrà un cost de 217 milions i es podria licitar abans de l'estiu
El nou servei connectarà l'estació de Sants amb la T1 en 17 minuts.

El nou servei connectarà l'estació de Sants amb la T1 en 17 minuts.

La llançadora entre el centre de Barcelona i la terminal 1 de l'Aeroport del Prat es podria licitar abans de l'estiu. Ho ha anunciat aquest dimarts la ministra de Foment, Ana Pastor. Un compromís que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha aprofitat per avançar alguns detalls sobre l'obra.

 

La connexió en tren amb la nova terminat de l'aeroport del Prat podria estar enllestida a finals del 2018 o principis del 2019. Tindrà un cost de 217 milions, a pagar entre el Ministeri de Foment i les empreses licitadores.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha remarcat que aquest projecte suposarà "trencar per primera vegada el monopoli a Rodalies i obrir-lo a altres operadors privats", ja que l'obra es licitarà de manera conjunta amb la prestació del servei a través d'un diàleg competitiu amb les empreses o grups empresarials interessats. "Aquest és un objectiu polític que compartim amb el Ministeri de Foment". En aquest sentit, la Generalitat ja ha tingut contactes i reunions amb possibles empreses interessades en la construcció i explotació del servei.

Quan estigui operatiu, l'aeroport quedarà connectat amb les estacions de Sants en 17 minuts; amb el Passeig de Gràcia en 24 minuts; amb el Clot en 30 minuts i, en un futur, amb la Sagrera en 33 minuts.

L'execució d'aquest projecte es finançarà a través de la col·laboració publicoprivada, amb la qual cosa el Ministeri de Foment assumirà una part de l'obra, mentre que la resta, inclosos els costos d'operació del servei, es finançarien amb el preu del bitllet a través d'un recàrrec d'entre 2 i 4 euros, del qual estarien exempts els treballadors de l'aeroport.

Aquest sistema ja s'utilitza a la majoria de connexions entre els aeroports europeus i les seves capitals i permet garantir el finançament de l'obra i els costos del servei. En aquest sentit, la proposta es basa en un primer estudi de sistema tarifari, segons els tipus d'usuaris, i en el que el preu del bitllet oscil·laria entre 0,95 i 6,15 euros, en funció del grau de recurrència, l'utilització de títols integrats o l'ús del bitllet senzill.

L'estudi de demanda realitzat pel Departament de Territori i Sostenibilitat xifra el potencial nombre d'usuaris d'aquesta nova línia en una forquilla que oscil·la entre els 7 i els 9 milions de passatgers anuals. Segons aquest mateix estudi, el ferrocarril passaria a absorbir el 27% de la demanda d'accés a l'aeroport, quan actualment és del 14%.