Indignació i confusió entre els afectats per les preferents després de la retallada del FROB

Afectats per les preferents busquen una sortida per recuperar els seus estalvis després de l'anunci del FROB que perdran fins al 61% de la inversió. A Mataró, amb molts afectats de l'antiga Caixa Laietana, l'alcalde ja parla d'un problema d'ordre públic.
Indignació i confusió entre els afectats per les preferents després de la retallada del FROB
Mataró

Indignació i confusió entre els afectats per les preferents després de la retallada del FROB

Afectats per les preferents busquen una sortida per recuperar els seus estalvis després de l'anunci del FROB que perdran fins al 61% de la inversió. A Mataró, amb molts afectats de l'antiga Caixa Laietana, l'alcalde ja parla d'un problema d'ordre públic.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els afectats per les preferents han omplert aquest dilluns les oficines de consumidors per saber com podran recuperar els seus estalvis, després de l'anunci del FROB, divendres, que perdran fins al 61% de la inversió. Molts clients de l'antiga Caixa Laietana, ara Bankia, van canviar les preferents per accions que ara estan valorades en un cèntim. Abans de fer el canvi, si ho volen, poden portar el cas als tribunals. Al Maresme, però, milers de famílies encara ho tenen més difícil, perquè ja fa temps se'ls va dir que havien de canviar les preferents per accions

Joan Mora, l'alcalde de Mataró, ciutat on hi ha molts afectats, ha assegurat a TV3 que aquest conflicte ha creat "un problema d'ordre públic" a la capital del Maresme, perquè "la gent que ha comercialitzat aquests productes, treballadors i directius, tenen molts problemes per estar en una situació normal a la ciutat. Hi ha una crispació enorme".

Els col·lectius d'advocats que han defensat els clients amb preferents o deute subordinat perpetu han confirmat a TV3 que la via de l'arbitratge serà la que continuaran recomanant sempre que es pugui. És la via que han pogut triar molts clients de Catalunya Banc a través de l'Agència Catalana del Consum. Si l'arbitratge és acceptat per l'entitat financera, en molts casos, el resultat és que es recuperen els diners.

VÍDEOS RELACIONATS