Imatge dels assistents en les reunions del Comitè Executiu i del Consell General de GlobaLleida. Imatge del 4 de maig del 2018. (Horitzontal)
Imatge dels assistents en les reunions del Comitè Executiu i del Consell General de GlobaLleida. Imatge del 4 de maig del 2018. (Horitzontal)

GlobaLleida contribueix a la creació de 148 empreses en els últims quinze mesos, que han generat 277 llocs de treball

ACN Lleida.-GlobaLleida ha presentat aquest divendres en les reunions del Comitè Executiu i del Consell General de l'entitat el balanç de les actuacions del primer trimestre del 2018 i el seguiment dels projectes proposats per a l'actual exercici en els quals s'està treballant des del consorci. L'oferta permanent de serveis en diferents activitats i programes dins les quatre àrees d'actuació (Emprenedoria i Empresa; Dinamització de la Xarxa CEI; Projectes Estratègics i Territorials, Finançament, Formació, i Talent i Ocupació) ha permès que en els últims quinze mesos GlobaLleida hagi contribuït amb una inversió directa de 3.330.000 euros a la creació de 148 empreses, que han generat 277 llocs de treball. En aquest mateix període, 42 empreses han demanat un suport financer de 1.070.000 euros en les Rondes de Finançament que organitza el consorci periòdicament, i mitjançant el programa Reempresa s'ha donat continuïtat a 38 empreses del territori.

GlobaLleida centra la seva activitat en impulsar la creació i la competitivitat de les empreses i en el foment de l'ocupació, a través d'accions i programes en diferents àmbits d'actuació.Pel que fa als programes de creixement empresarial, aquest 2018 GlobaLleida ha posat en marxa el programa 'T'acompanyem' i el 'Lleida Start-Up', dues iniciatives dissenyades a proporcionar les eines necessàries per tal de dur a terme una reflexió estratègica i identificar els factors claus d'èxit de la empresa, els seus reptes o establir un pla d'acció personalitzat. En total de 140 empreses han participat en els darrers quinze mesos en aquests dos programes.Després de les bons resultats del 2017, GlobaLleida segueix donant continuïtat al programa Reempresa. En el primer trimestre d'enguany, de 31 reemprenedors atesos i 33 cedents s'han materialitzat amb èxit 11 reempreses, amb una inversió induïda de 218.900 euros, cosa que representa haver evitat el tancament de 38 empreses. Un total de 2.162 persones van participar el 2017 en alguna de les 161 activitats de formació programades al territori en l'àmbit de la gestió empresarial. En aquest primer trimestre, 568 persones s'han interessat per les 62 accions formatives organitzades. Quant a formació en el Foment de l'esperit emprenedor, cal destacar la participació de 176 alumnes i 38 professors de 18 centres educatius, que han demanat 43 activitats formatives. Pel que fa a la promoció dels sectors estratègics del territori, GlobaLleida ha incidit durant el 2017 en els sectors oleícola, vitivinícola i del turisme actiu. Amb la posada en marxa del pla de treball del clúster de l'oli d'oliva, s'han organitzat diferents activitats per consolidar aquest clúster i per millorar les capacitats de producció, màrqueting i comercialització de les empreses oleícoles lleidatanes. També s'ha treballat en l'elaboració d'una marca conjunta d'Oli Premium, un projecte que es troba en fase de 'prova pilot'. En aquest sentit, es disposa de les especificacions del producte (tant a nivell químic com sensorial), del disseny de l'envàs, del relat que ha d'acompanyar aquest producte gourmet, i ja s'han recollit els primers litres de l'oli que es comercialitzaran amb la nova marca conjunta. En aquest primer trimestre del 2018, des de GlobaLleida s'ha iniciat la segona fase de la implementació i llançament d'aquesta marca conjunta amb la redefinició del pla de màrqueting, pla financer i pla operatiu amb l'objectiu de poder disposar a finals d'aquest any d'un mínim de 3.000 ampolles d'oli i comercialitzar-les amb la nova marca. Amb aquesta iniciativa, Lleida comptarà amb una marca conjunta d'Oli Premium per impulsar el sector.El 2017, el consorci GlobaLleida també va treballar en el reforç de la competitivitat del sector vitivinícola lleidatà, fixant-se com a prioritat la necessitat de valoritzar el posicionament dels vins de Lleida. Aquest 2018, col·labora amb les missions comercials inverses International Wine Business Meeting, organitzades per la Cambra de Comerç de Lleida per contribuir a potenciar les exportacions de vins en mercats en expansió. Al febrer, Filipines i Sri Lanka van ser els mercats convidats, mentre Mèxic ho serà en les jornades previstes per al mes d'octubre. Finalment, en el projecte de turisme actiu, s'està treballant en la identificació de les millores a realitzar en el producte turístic lleidatà per atreure el segment corporatiu de les principals ciutats de l'estat espanyol, millorar el coneixement d'aquest mercat i conèixer els diferents canals de comercialització i implementar accions per tal de millorar el producte turístic ofert.

Anar al contingut