Fan proves de resistència del subsòl a l'estació de Bellvitge

Els tècnics de l'Adif han començat a fer proves de resistència del subsòl al tram de l'estació de Bellvitge, tancat al trànsit de trens per l'aparició d'esvorancs. Aquest dilluns hi ha fet les proves d'inundació, que consisteixen a remullar el terra per veure com reacciona en cas de pluja persistent. La segona fase de les proves serà fer-hi circular combois sense passatgers, durant 24 hores. Si es garanteixen totes les condicions de seguretat, la via 1 es considerarà operativa. Per al que encara no hi ha data és per a l'obertura de la via a la circulació de trens de rodalies amb passatgers.
Fan proves de resistència del subsòl a l'estació de Bellvitge
Barcelona

Fan proves de resistència del subsòl a l'estació de Bellvitge

Els tècnics de l'Adif han començat a fer proves de resistència del subsòl al tram de l'estació de Bellvitge, tancat al trànsit de trens per l'aparició d'esvorancs. Aquest dilluns hi ha fet les proves d'inundació, que consisteixen a remullar el terra per veure com reacciona en cas de pluja persistent. La segona fase de les proves serà fer-hi circular combois sense passatgers, durant 24 hores. Si es garanteixen totes les condicions de seguretat, la via 1 es considerarà operativa. Per al que encara no hi ha data és per a l'obertura de la via a la circulació de trens de rodalies amb passatgers.
Actualitzat

Aquest dilluns s'ha fet una inundació vigilada de les vies, per tal de comprovar com funciona el drenatge. Però per saber quan es restablirà el servei total s'haurà d'esperar com a mínim fins aquest dimarts, en la reunió del Centre de Coordinació Ferroviària. La reunió no s'ha fet aquest dilluns, com era habitual, perquè s'està a l'espera de tenir els resultats dels estudis que s'han encarregat a les noves empreses que fan les obres de l'AVE a l'Hospitalet. El calendari s'espera un cop més amb expectació, sobretot després que la ministra de Foment va anunciar la setmana passada que el servei es restabliria abans del 30 de novembre.

Tres avaries, cinc línies amb retards

Mentrestant, i per no perdre el costum, s'han registrat diverses avaries a la xarxa ferroviària catalana. En total han estat tres avaries les que s'han produït al matí a Renfe. El resultat, el de sempre; els retards s'han escampat per les cinc línies de Renfe. La primera de les incidències s'ha detectat a Girona, on fonts de Renfe i Adif han informat aquest dilluns al matí quatre trens de mitjana distància s'han estat 45 minuts aturats per una avaria en el sistema de subministrament elèctric. La incidència, que s'ha registrat entre les 7.30 i les 8.10, ha provocat que els trens circulessin amb mitja hora de retard sobre el seu horari previst. Un portaveu d'Adif ha indicat que es desconeix la causa per la qual l'estació de Girona ha patit la falta de tensió en el seu sistema elèctric.

La segona de les avaries ha tingut lloc a la C-2 sud de rodalies de Renfe, la mateixa interrompuda a l'entrada a Barcelona per les obres de l'AVE, que ha registrat retards de 20 minuts de mitjana des de les nou del matí per una avaria a la infraestructura entre Sant Vicenç de Calders i Gavà, a Barcelona. Els tècnics d'Adif han tardat una hora i deu minuts per solucionar el problema i el servei ha quedat restablert poc després de les deu, encara que els retards de 20 minuts s'han seguit notant més enllà d'aquesta hora. Segons ha confirmat Adif, l'avaria s'ha produït per una fallada en el sistema de regulació dels canvis d'agulla de les vies. 

Això, precisament a la línia on des del passat 20 d'octubre els usuaris de Renfe han de baixar del tren a Gavà per fer el transbordament en els autobusos que cobreixen la resta del trajecte a Barcelona. Tot plegat fa que el trajecte habitual es prolongui més d'una hora, tant d'anada com de tornada.

Finalment, l'última avaria s'ha registrat a les 10 del matí a l'estació de Sant Andreu Arenal, a Barcelona, i ha provocat retards de 20 minuts de mitjana a les línies 3, 4 i 7 de rodalies de Renfe. La incidència, que ha quedat solucionada a les 10.30, ha estat originada per un error en el sistema de senyalització de les vies.