Experts en automoció debaten sobre la possible competència xinesa

La Xina exporta cada vegada més productes a fora, però en el sector de l'automoció encara ha de recórrer molt de camí per fer-s'hi un forat. De moment, els cotxes fabricats al gegant asiàtic són básicament de consum intern, però es vol que en un futur es puguin vendre a Europa i els Estats Units. El cert és que tots els grans fabricants de cotxes van a la Xina atrets pels baixos costos i, sobretot, per estar presents en el que acabarà sent el mercat mundial més gran. Daimler-Chrysler era l'última gran marca sense fàbrica a la Xina, però ja s'hi ha instal·lat per produir Mercedes.
Experts en automoció debaten sobre la possible competència xinesa
Barcelona / Pequín

Experts en automoció debaten sobre la possible competència xinesa

La Xina exporta cada vegada més productes a fora, però en el sector de l'automoció encara ha de recórrer molt de camí per fer-s'hi un forat. De moment, els cotxes fabricats al gegant asiàtic són básicament de consum intern, però es vol que en un futur es puguin vendre a Europa i els Estats Units. El cert és que tots els grans fabricants de cotxes van a la Xina atrets pels baixos costos i, sobretot, per estar presents en el que acabarà sent el mercat mundial més gran. Daimler-Chrysler era l'última gran marca sense fàbrica a la Xina, però ja s'hi ha instal·lat per produir Mercedes.

Malgrat l'onada de fàbriques automobilístiques estrangeres implantades a la Xina, la majoria de consumidors del país s'han de conformar amb cotxes de fabricants locals. Els automòbils xinesos, de moment, només es venen a dins del país, però ben aviat podrien sortir a vendre a l'estranger.


Els experts reunits aquesta setmana en una trobada d'empresaris d'automoció a Barcelona asseguren que la competència xinesa encara no ha d'inquietar en fabricants europeus.