Els vols des de l'aeroport del Prat augmentaran un 23% el pròxim hivern

A partir de la tardor, el nombre de vols des de l'aeroport del Prat augmentarà un 23%. La demanda de drets per enlairar i aterrar avions a l'aeroport de Barcelona, tècnicament conegut com a "slots", no ha parat de créixer. Això fa que per a la pròxima temporada d'hivern es passarà de fer 58 a 61 operacions a l'hora. Vueling i Spanair són les dues companyies que més augmentaran la freqüència de les seves línies. Per la seva banda, l'aerolínia de baix cost que prepara Iberia, Catair, començarà amb deu destinacions, la majoria internacionals.
Els vols des de l'aeroport del Prat augmentaran un 23% el pròxim hivern
Prat del Llobregat

Els vols des de l'aeroport del Prat augmentaran un 23% el pròxim hivern

A partir de la tardor, el nombre de vols des de l'aeroport del Prat augmentarà un 23%. La demanda de drets per enlairar i aterrar avions a l'aeroport de Barcelona, tècnicament conegut com a "slots", no ha parat de créixer. Això fa que per a la pròxima temporada d'hivern es passarà de fer 58 a 61 operacions a l'hora. Vueling i Spanair són les dues companyies que més augmentaran la freqüència de les seves línies. Per la seva banda, l'aerolínia de baix cost que prepara Iberia, Catair, començarà amb deu destinacions, la majoria internacionals.
Actualitzat
Mentre les obres de la nova terminal avancen, l'aeroport del Prat continua creixent. Per a la pròxima temporada d'hivern les companyies aèries han demanat més drets per enlairar i aterrar els seus avions, el que tècnicament es coneix com a "slots". Això farà que el nombre de vols a l'aeroport del Prat creixi un 23% i es passarà de 58 a 61 operacions a l'hora.

Una de les grans apostes la fa Vueling. No descarta obrir noves destinacions des del Prat, però la seva prioritat és augmentar les freqüències de vols en rutes internacionals, pensant en els clients de negoci, per oferir-los vols d'anada i tornada al mateix dia. Aquesta estratègia s'inclou dins un creixement previst del 64% dels seus vols. També Spanair consolida la seva aposta pel Prat, amb una previsió de creixement del 36%.

Totes dues companyies són competència directa d'Iberia, que tot i haver anunciat l'eliminació de les rutes no rendibles, ha rebut un 13% més de drets de vol. Una assignació que Aena ha fet provisionalment i que Iberia podria rebaixar si no li interessen algunes de les rutes o horaris que ha rebut.

Una de les novetats més importants de la nova temporada d'hivern al Prat serà la posada en marxa de la companyia de baix cost Catair, en la qual participa Iberia, entre altres accionistes. La companyia cobrirà deu destinacions des de Barcelona: dues de nacionals, cap a Màlaga i Sevilla, i vuit d'internacionals, entre elles Amsterdam, Praga, Dublín, Lisboa i Moscou.