Els polítics omplen l'AVE València-Madrid en el primer trajecte amb passatgers

L'AVE entre Madrid i València ha fet aquest dimecres el primer viatge amb passatgers. Ha estat només un trajecte de prova, que n'ha recorregut el tram final, des l'estació d'Hoya de Roda, a Conca, fins a València. Polítics del govern espanyol i dels de Castella-la Manxa i el País Valencià han omplert el comboi, amb polèmica inclosa, perquè els populars han denunciat "sectarisme" perquè els han ubicat a l'últim vagó. La línia s'inaugurarà el 18 de desembre i permetrà unir València i Madrid en 1 hora i 35 minuts.
Els polítics omplen l'AVE València-Madrid en el primer trajecte amb passatgers
València

Els polítics omplen l'AVE València-Madrid en el primer trajecte amb passatgers

L'AVE entre Madrid i València ha fet aquest dimecres el primer viatge amb passatgers. Ha estat només un trajecte de prova, que n'ha recorregut el tram final, des l'estació d'Hoya de Roda, a Conca, fins a València. Polítics del govern espanyol i dels de Castella-la Manxa i el País Valencià han omplert el comboi, amb polèmica inclosa, perquè els populars han denunciat "sectarisme" perquè els han ubicat a l'últim vagó. La línia s'inaugurarà el 18 de desembre i permetrà unir València i Madrid en 1 hora i 35 minuts.
Encaixada de mans de Blanco, Camps i Barberá a la cabina de l'AVE que ha fet el viatge en proves (Foto: EFE)

Encaixada de mans de Blanco, Camps i Barberá a la cabina de l'AVE (Foto: EFE)

El viatge de prova ha cobert els 98 quilòmetres que separen Hoya de Roda i l'estació provisional Joaquim Sorolla, de València, en 36 minuts. Els trens hi han viatjat a una velocitat màxima de 201 quilòmetres per hora. 

En arribar a València, tant el ministre de Foment, José Blanco, com el president valencià, Francisco Camps, han destacat que l'arribada de l'alta velocitat a la zona és un "èxit col·lectiu" i "fruit de la feina conjunta" de les diverses administracions.

La línia entrarà en servei el 19 de desembre, l'endemà d'haver-se inaugurat. Segons el Ministeri de Foment, la previsió és que el 2011 es puguin adjudicar les obres del tram València-Castelló, que entraria en servei el 2014, dos anys després que l'alta velocitat arribi a Alacant, també segons les previsions. 

Blanco ha anunciat, d'altra banda, una inversió de 1.600 milions d'euros el 2011 per al Corredor Mediterrani, és a dir, la connexió ferroviària de mercaderies que vindrà d'Algesires i enllaçarà València, Tarragona i el port de Barcelona.