Els cotxes més contaminants pagaran més a les àrees blaves i verdes de Barcelona

Barcelona implantarà un nou sistema de tarifes que penalitzarà els cotxes en funció del model, la dimensió i les emissions de CO2
Els cotxes més contaminants pagaran més a les àrees blaves i verdes de Barcelona
Barcelona

Els cotxes més contaminants pagaran més a les àrees blaves i verdes de Barcelona

Barcelona implantarà un nou sistema de tarifes que penalitzarà els cotxes en funció del model, la dimensió i les emissions de CO2
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

La proposta de les noves ordenances fiscals per al 2017 destaca un nou model de tarifes per als no residents que aparquin a la zona blava o a la zona verda que implicarà un increment del 26% de la tarifa per als cotxes més grans i més contaminants.

El regidor de Presidència i Economia, Eloi Badia, ha explicat que, en la proposta, a la zona verda per als residents la tarifa es manté en 0,2 euros al dia amb un màxim d'1 euro per setmana. El nou model de tarifa de zona blava i verda per a no residents és una ''clara aposta'', ha dit, per implantar una fiscalitat ambiental i de mobilitat sostenible. El nou model per als no residents elimina la tarifa única que hi havia implantada fins ara i imposa una tarifa nova que inclou un preu fix més un preu variable, en funció del model del cotxe, la dimensió i les emissions de CO2.

 

 

Parquímetres "intel·ligents"

Per tal d'imposar aquesta tarifa, cal desplegar un nou parquímetre que serà ''intel·ligent'' i que un cop s'incorpori la matrícula del vehicle determinarà la tarifa variable basant-se en la distància d'eix del cotxe, la dimensió i el nivell de contaminació d'emissions de CO2.

El parquímetre disposarà d'aquesta informació a partir de la base de dades de la Direcció General de Trànsit, que ha començat a remetre als propietaris de vehicles una etiqueta ambiental on s'informa de les característiques mediambientals del vehicle. El desplegament d'aquests nous parquímetres es farà durant l'exercici del 2017 i suposarà una inversió prevista de 18 milions d'euros.

La nova tarifa

La nova tarifa redueix els 2,5 euros a l'hora que es pagaven en les zones blaves més cares de la ciutat de Barcelona per una nova tarifa de 2 euros fixos més una part variable. En el supòsit d'un cotxe amb les dimensions més grans del mercat, més de 2,81 metres de distància entre eixos, i suposant que sigui el cotxe més contaminant en emissions, s'afegirà una tarifa d'1,15 euros l'hora, cosa que deixa una tarifa de 3,15 euros l'hora, amb un increment del 26%.

En cas que aquest vehicle aparqui coincidint en un dia en què el govern hagi declarat que hi ha un episodi de contaminació especial, s'afegiria un sobrecost de 2 euros l'hora, cosa que deixaria la tarifa a 5,15 euros l'hora. Badia ha defensat la necessitat que en mobilitat s'imposi el sentit mediambiental i, per tant, qui té el cotxe més gran i més contaminant ha de pagar més.

El gerent de Presidència i Economia, Jordi Ayala, ha explicat que aquesta tarifa variable, en cas que l'aprovi el plenari de l'Ajuntament de Barcelona, s'aplicarà a mesura que els nous parquímetres es vagin instal·lant.

Zones de protecció especial

Aquesta nova taxa coincideix en la línia del Pla de millora de la qualitat de l'aire a les zones de protecció especial de l'ambient atmosfèric de la Generalitat. Són 40 els municipis emmarcats en aquesta zona. Estan situats en la conurbació de Barcelona i tot i que només ocupen el 2,3% de la superfície de Catalunya, hi viu el 60% de la població.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS