El preu és el que més condiciona els joves catalans a l'hora de comprar roba, segons un estudi de Consum

Un estudi elaborat per l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat (ACC) entre nois de 12 a 18 anys conclou que els joves catalans consideren el preu com el principal factor que s'ha de tenir en compte a l'hora de comprar roba, seguit dels seus gustos i la talla. A més, l'estudi mostra que l'emoció influeix en un 64,08% en el moment de comprar, respecte del 35,92% de la raó, factor que pren més força entre les noies, en un 65,82%. Altres factors que també condicionen les compres dels joves són els personals, del producte en si i els socials.
El preu és el que més condiciona els joves catalans a l'hora de comprar roba, segons un estudi de Consum
Barcelona

El preu és el que més condiciona els joves catalans a l'hora de comprar roba, segons un estudi de Consum

Un estudi elaborat per l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat (ACC) entre nois de 12 a 18 anys conclou que els joves catalans consideren el preu com el principal factor que s'ha de tenir en compte a l'hora de comprar roba, seguit dels seus gustos i la talla. A més, l'estudi mostra que l'emoció influeix en un 64,08% en el moment de comprar, respecte del 35,92% de la raó, factor que pren més força entre les noies, en un 65,82%. Altres factors que també condicionen les compres dels joves són els personals, del producte en si i els socials.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El preu i els gustos són els principals factors que els joves catalans tenen en compte a l'hora de comprar roba, segons l'estudi "Què em poso aquest matí?", que s'ha fet a partir de les entrevistes a 700 joves de Barcelona, Lleida, Girona i Manresa. En vista d'aquests resultats, el director de l'ACC, Ciriaco Hidalgo, ha dit que una de les característiques de l'estudi és que "trenca clixés" sobre la joventut i ha assegurat, en aquest sentit, que "tenim uns joves molt més responsables del que s'ha dit tradicionalment".


L'estudi mostra també que l'emoció influeix en un 64,08% en el moment de comprar, respecte del 35,92% de la raó. Un criteri que pren més força entre les noies, a qui influeix en el 65,82%, mentre que en els nois aquest factor se situa en el 62,43%. A més, els joves tenen en compte els factors personals, en un 53,67%; de producte, en un 27,45%, i els socials, en un 18,88%.


L'estudi conclou, d'altra banda, que amb l'edat s'incrementa la importància del preu, la qualitat del producte i l'estètica, mentre que la moda perd importància. A més, els joves busquen un "reflex de la seva personalitat" en la roba. Per aquesta raó, ACC creu que no cal apostar per "sèries llargues de producció" de peces per "al consumidor del futur" i ha afegit que cal "personalitzar la roba".


Finalment, una altra de les "etiquetes" que, segons Hidalgo, es perden després de l'estudi és l'"obsessió femenina per les talles". L'estudi demostra que són els nois els que més valoren aquest criteri -en un 12,07% de les respostes-, com a tercera de les seves prioritats, seguit de la marca -10,87%. Les noies prioritzen el color -10,61%-, i la talla -10,04%- queda en quarta posició.

ÀUDIOS RELACIONATS