El preu de les joguines baixa entre un 18 i un 40% per la crisi

Aquest any, fins i tot els Reis de l'Orient notaran la crisi. Però per evitar que hi hagi una caiguda dràstica dels regals, les empreses del sector de la joguina han decidit rebaixar-los. I ho han fet un 18% de mitjana per a la majoria de productes, i en alguns casos els descomptes arriben fins el 40%. A tot això cal sumar-hi les promocions especials que fan alguns establiments, amb promocions especials o amb rebaixes de fins al 70% si es compra una segona joguina. Entre les setmanes prèvies a Nadal i Reis es concentren el 75% del total de les vendes de joguines.
El preu de les joguines baixa entre un 18 i un 40% per la crisi
Barcelona/València

El preu de les joguines baixa entre un 18 i un 40% per la crisi

Aquest any, fins i tot els Reis de l'Orient notaran la crisi. Però per evitar que hi hagi una caiguda dràstica dels regals, les empreses del sector de la joguina han decidit rebaixar-los. I ho han fet un 18% de mitjana per a la majoria de productes, i en alguns casos els descomptes arriben fins el 40%. A tot això cal sumar-hi les promocions especials que fan alguns establiments, amb promocions especials o amb rebaixes de fins al 70% si es compra una segona joguina. Entre les setmanes prèvies a Nadal i Reis es concentren el 75% del total de les vendes de joguines.
Segons un estudi de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, més del 56% de les joguines que actualment hi ha exposades als prestatges de les botigues no han pujat de preu respecte a les mateixes dates de l'any passat. O bé es mantenen o bé s'han rebaixat. En concret, el 35% no s'han encarit en un any, mentre que el 21% s'han rebaixat. Tot i això, el 43% no s'arruguen per la crisi i ara són més cars.

Entre les joguines que han baixat de preu, la mitjana del descens se situa en el 17,69%. Entre les rebaixes més grans hi ha el Pin y Pon Blancanieves, amb un 40,16%, o el joc de taula "Operación", que retalla el preu un 28,7%. Entre les que s'han encarit hi ha "Radio Control Cross Country", amb un increment del 44,75%, i la "Cocina campana", amb un 21,27%.