El Molí de l'Escala deixa d'organitzar el Gastromusical per "reinventar-se" i emprendre "nous projectes"

El Molí de l'Escala deixa d'organitzar el Gastromusical per "reinventar-se" i emprendre "nous projectes"

El Molí de l'Escala deixa d'organitzar el Gastromusical per "reinventar-se" i emprendre "nous projectes"

ACN L'Escala .-El Gastromusical de l'Escala (Alt Empordà) abaixa el teló. El propietari del Molí de l'Escala, Jordi Jacas, ha explicat que han decidit aturar la iniciativa per "reinventar-se" i emprendre "nous projectes". Jacas, que durant onze edicions ha organitzat el certamen que combina música i gastronomia, atribueix la decisió a la competència que hi ha al sector i a un format "deficitari". L'aturada també respon als "esforços" que han de dedicat a l'hotel que han obert dins del complex del restaurant i al nou espai de restauració que estrenen aquest divendres al recinte arqueològic d'Empúries. Jacas, a més, es farà càrrec de l'explotació de diversos espais destinats a esdeveniments a la zona. "Hem pensat que era un bon any per parar i decidir què fem amb la marca", insisteix Jacas.

Pel seu escenari hi han passat artistes de primer nivell. Entre ells, la cantant Martirio, Lucrecia o el ballarí Rafael Amargo. Durant onze edicions el certamen ha maridat música i gastronomia en un entorn idíl·lic però el seu promotor i propietari del Molí de l'Escala, Jordi Jacas, ha decidit posar-hi punt i final. O, almenys, fer una aturada temporal per "reinventar-se" i emprendre "nous projectes". Jacas va obrir recentment la primera fase d'un hotel ubicat a les mateixes instal·lacions i aquest divendres inaugurarà un nou espai de bar-restaurant i terrassa al jaciment d'Empúries. A més, assumirà la gestió de diversos espais dedicats a esdeveniment al mateix complex. Una situació que, assegura, l'obliga a "concentrar tots els esforços". "El Gastromusical ens robava molt de temps durant l'any i suposava una estructura molt gran", insisteix. El promotor de la iniciativa no descarta reprendre-ho més endavant o, fins i tot, ubicar-ho en algun altre espai però remarca que ara era el moment de "parar" i "decidir" què fer amb la marca. La competència de festivalsI és que els nous projectes no són l'únic motiu que els ha empès a prendre aquesta decisió. Jacas admet que la competència de festivals amb formats similars i el fet que el seu fos, d'entrada, "deficitari" els han ajudat a decantar la balança per abaixar el teló. "Quan vam començar no n'hi havia que es dediquessin a fer això. El festival ha anat evolucionant però ara mateix se'ns feia difícil seguir creixent", insisteix. "Han sigut deu anys magnífics però hi ha hagut una evolució a tots els nivells i quan ho vam posar en marxa teníem una manera de pensar que no és la mateixa d'ara", afegeix Jacas.