El màxim responsable de Google a Espanya i Portugal diu que no temen la "llei Sinde"

El director general de Google a Espanya i Portugal, Javier Rodríguez Zapatero, assegura que a Espanya no hi ha censura a internet. Així ho ha dit en una entrevista que li ha fet avui mateix Manel Fuentes per al programa "El matí de Catalunya Ràdio".
El màxim responsable de Google a Espanya i Portugal diu que no temen la "llei Sinde"
Barcelona

El màxim responsable de Google a Espanya i Portugal diu que no temen la "llei Sinde"

El director general de Google a Espanya i Portugal, Javier Rodríguez Zapatero, assegura que a Espanya no hi ha censura a internet. Així ho ha dit en una entrevista que li ha fet avui mateix Manel Fuentes per al programa "El matí de Catalunya Ràdio".
Actualitzat
Javier Rodríguez Zapatero, el màxim responsable de Google a Espanya i Portugal

Javier Rodríguez Zapatero, el màxim responsable de Google a Espanya i Portugal

"No hi ha censura a Google, som una empresa que fomenta la llibertat d'expressió" ha dit amb rotunditat. "El govern espanyol és democràtic i que sapiguem no censura", ha deixat clar, per garantir tot seguit que tot el que es retira de l'índex de cerca es treu després d'un mandat judicial. I ha posat com a contrast el cas de la Xina, on va ser notori que l'empresa nord-americana tenia un conflicte amb el seu govern.

"Retirar un contingut per mandat administratiu", en canvi, li sembla un risc i una aproximació a la censura. De tota manera, no creu que els afecti l'anomenada "llei Sinde", perquè ells es limitaran a retirar dels seus resultats les pàgines que siguin declarades il·legals.

Tot i aquesta adaptació a les circumstàncies jurídiques, el màxim dirigent de Google a la península ibèrica confia que "la solució a la pirateria passa per una inversió en educació" i reitera la defensa que fan d'un sistema obert.

La publicitat ho és tot

Fa quasi dotze anys que Google existeix i el seu somni encara és organitzar la informació que hi ha al món i fer-la de més fàcil accés. El seu negoci es basa en la publicitat, d'on treuen més del 90% dels ingressos.

Sobre la competència, aquest executiu subratlla la facilitat de canvi dels consumidors, que troben el competidor "a un clic de distància". Però no ha volgut entrar a comentar la situació d'altres empreses com Apple o Facebook.

Connexió i no aparells

En una pronòstic del futur a mitjà termini, Rodríguez Zapatero està convençut que els mòbils s'imposaran als ordinadors i que, per tant, la gent valorarà una connexió a internet que sigui fàcil. L'anomenat "cloud computing" també fa que els aparells perdin rellevància davant de la capacitat d'estar connectat i accedir als continguts. El que compta és la informació que hi ha als servidors.

Per això la qüestió de la privacitat és essencial. Garanteix la fiabilitat dels correus electrònics i de la gestió de les dades privades fins al punt que no veu preocupant que hi hagi l'opció d'enregistrar i mantenir els historials clínics dels pacients nord-americans, si ells hi estan d'acord.

Buscant talent

Pel que fa a la informació, Google convida els mitjans de comunicació a repensar en nous procediments però sense impedir que la gent pugui accedir al màxim de continguts amb la màxima rapidesa. Entén aquest dirigent que la discussió se centra si de cas en el model de negoci.

Aquests dies, es troba a Barcelona per tenir diverses entrevistes amb joves llicenciats catalans. Tot i que es tracta d'una empresa amb més de vint-i-quatre mil empleats, encara incorporen més gent i busquen perfils que destaquin pel seu coneixement però també per la seva flexibilitat i capacitat de canvi.