Automobilisme

El Gran Premi dels Estats Units, en suspens pel mal comportament dels pneumàtics Michelin

A les vuit del vespre ha de començar, en principi, el Gran Premi dels Estats Units de Fórmula 1. La cursa tindrà lloc si així ho accepten els equips. Les set escuderies que utilitzen pneumàtics Michelin han manifestat la seva preocupació pel mal comportament dels pneumàtics francesos sobre l'asfalt d'Indianapolis. Els responsables de les gomes han enviat nou material cap als Estats Units, tot i que reconeixen que encara no saben què ha fallat fins ara. Ralf Schumacher és, de moment, l'únic damnificat, i es perdrà la cursa per l'accident que va tenir divendres. Poc després de les cinc de la tarda, hora d'aquí, s'espera una decisió. Si es corre, la "pole" serà per a Jarno Trulli, i Fernando Alonso sortirà sisè.

Actualitzat
En aquests moments s'està discutint quina mesura pot permetre que el Gran Premi dels Estats Units pugui tenir tots els equips a l'engraellat de sortida. Després dels accidents de Ricardo Zonta i Ralf Schumacher en els entrenaments de divendres, la casa Michelin, que equipa set escuderies del Mundial, va advertir els seus clients que els seus pneumàtics no aguantarien les condicions de la cursa. Els reglaments no permeten que es canviï de cap manera el tipus de pneumàtic des del començament dels entrenaments, i només permet la substitució en cursa d'aquests elements si estan deteriorats. La casa Michelin ha fet portar de França un avió carregat amb els mateixos pneumàtics que va fer servir en el passat Gran Premi d'Espanya, més resistents, i ha demanat a la federació que els permeti fer un canvi. Els equips rivals i la casa Bridgestone no hi estan d'acord, i, a més, hi ha la inseguretat que aquestes gomes, que no han estat provades a Indianapolis, es puguin convertir en un perill. Una altra alternativa és que els comissaris permetin el canvi de pneumàtics dels equips amb Michelin, considerant que estan deteriorats. Això obligaria els pilots de Renault i McLaren, per exemple, a fer dues aturades més que els de Ferrari. També hi ha la possibilitat que a l'engraellat només es presentin Ferrari, Jordan i Minardi, els únics sis monoplaces que porten pneumàtics Bridgestone. Els contractes que hi ha entre els equips, els patrocinadors i la televisió i el respecte als més de cent mil espectadors que han pagat uns 500 dòlars per entrada, de mitjana, obliguen a pensar que al final s'hi trobarà una solució.
Anar al contingut