Descobreixen durant la restauració que el baldaquí gòtic de la Catedral de Girona era platejat i daurat

Girona (ACN).- El baldaquí gòtic de la Catedral de Girona era, originàriament, platejat i daurat. És una hipòtesi que està sobre la taula des de fa segles però no hi havia cap confirmació. Ara, la restauració d'aquesta peça d'orfebreria ha permès concloure que les robes, les ales i els motius dels relleus del baldaquí es van fer amb la tècnica del daurat al mercuri, que consistia en fer una amalgama d'or i mercuri, aplicar-lo a la superfície i, amb foc, evaporar el mercuri aconseguint imprimir el color or. Completada la restauració, el baldaquí està a punt per les celebracions de Setmana Santa. La part més delicada de la intervenció ha estat recuperar l'escena del donant, que corria "un risc greu" de trencar-se.
Descobreixen durant la restauració que el baldaquí gòtic de la Catedral de Girona era platejat i daurat

Descobreixen durant la restauració que el baldaquí gòtic de la Catedral de Girona era platejat i daurat

Girona (ACN).- El baldaquí gòtic de la Catedral de Girona era, originàriament, platejat i daurat. És una hipòtesi que està sobre la taula des de fa segles però no hi havia cap confirmació. Ara, la restauració d'aquesta peça d'orfebreria ha permès concloure que les robes, les ales i els motius dels relleus del baldaquí es van fer amb la tècnica del daurat al mercuri, que consistia en fer una amalgama d'or i mercuri, aplicar-lo a la superfície i, amb foc, evaporar el mercuri aconseguint imprimir el color or. Completada la restauració, el baldaquí està a punt per les celebracions de Setmana Santa. La part més delicada de la intervenció ha estat recuperar l'escena del donant, que corria "un risc greu" de trencar-se.