De tres a quatre mesos per treure's el carnet de conduir per falta d'examinadors

A Barcelona i Madrid, les llistes d'espera poden superar els sis mesos

RedaccióActualitzat

Avui en dia, tenir carnet de conduir sembla imprescindible, però treure-se'l no és tan fàcil, ni ràpid. Els alumnes han d'esperar tres o quatre mesos per poder presentar-se a les proves pràctiques perquè no hi ha prou examinadors, i les queixes són freqüents els últims mesos.

Aquest dimecres, les autoescoles de Madrid s'han manifestat davant de l'Hotel Ritz per reivindicar l'abandó del sector, les llistes d'espera, la falta d'examinadors, la mala imatge creada i els perjudicis que suposa tot això per als alumnes.

El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, va valorar l'estat del problema de les llistes d'espera fa només quinze dies al Senat:

"Li puc garantir que a Espanya, ara per ara, el retard mitjà és de dotze dies en l'examinació. Dotze dies. Pot ser que hi hagi, perquè hi són, províncies que estan donant exàmens cada dos o cinc dies o una setmana i d'altres que se'n van a vint, però la mitjana és de dotze dies."

Les llistes d'espera són més reduïdes en indrets amb menys volum de població i molts alumnes opten per anar-se'n a examinar allà per fer-ho més ràpid. En canvi, a les ciutats grans, els terminis per fer els exàmens poden disparar-se perquè hi ha més demanda.

El programa "Els matins" ha parlat amb examinadors i professors d'autoescola per saber la seva opinió i veure en quin punt es troba el conflicte.

Maria Jesús Calero, representant de la Federació d'Autoescoles de Barcelona, ha explicat que "el procés normal és aprovar la teòrica, començar a fer pràctiques, tenir l'alumne preparat i dir-li que s'esperi, que fins al proper examen queda un mes. En moltes ocasions, els terminis s'acaben allargant molt i quan l'alumne ha de fer l'examen potser ja ha perdut aquella pràctica que havia agafat".

Els examinadors demanen al govern una reducció de les taxes de reposició

El nombre d'examinadors va arribar a ser de mil en el conjunt de l'Estat, però la taxa de reposició segueix sent ínfima. Els que s'han anat jubilant o han plegat no s'han substituït, i ara en queden 740, segons el govern espanyol, i 600, segons la Confederació d'Autoescoles. Brígido Endrino, examinador de trànsit, ha explicat aquesta problemàtica:

"Els mitjans ens els ha de donar el govern. Portem reivindicant al llarg dels anys que cal adequar la taxa de reposició dels funcionaris a les baixes, a les jubilacions, etc. Ja vam fer una vaga reivindicant-ho i el govern ens diu que ho està tractant, però cal plasmar-ho amb fets."

També ha explicat que els examinadors "notem la pressió que té l'alumne per voler treure's el carnet: entre el temps d'espera, els nervis de l'examen, el fet de pensar que si suspenen s'hauran d'esperar molt temps. Tot això, quan la part psicològica és la més important. Això, a nosaltres, també ens crea pressió psicològica".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut