"De les nostres habitacions, a milers de persones": youtubers, els nous ídols

Quina és la clau de l'èxit d'aquests nois i noies que, fent vídeos sense mitjans i des de casa seva, s'han convertit en estrelles?

RedaccióActualitzat

Tenen a YouTube audiències que alguns no s'atreveixen a somiar. Són autèntics ídols entre els nens, adolescents i joves. Els persegueixen els fans. Omplen estadis. Esgoten llibres. Els busquen els anunciants. Són els youtubers, els nous ídols.

El fenomen suposa una esquerda generacional i comunicativa, una nova manera d'entretenir-se que molts adults ignoren o no entenen. Hem fet la prova. Qui coneix ElRubius?


És difícil veure els youtubers més famosos a la televisió, però el "30 minuts" parla amb alguns dels més influents del panorama actual. Ells expliquen la seva fama.

Jordi Carrillo - Jordi Wild (El rincón de Giorgio) - 6.600.000 subscriptors:

"Som estrelles. Allà és quan em vaig adonar que érem estrelles. I vèiem una mà de gent a l'hotel! Com si fóssim els Beatles! Era una imatge de pel·lícula. És un moment surrealista."

 

 

Auronplay i Wismichu sumen més d'11 milions de seguidors. Hem parlat amb ells amb calma, i es queixen de la visió que es té dels youtubers: "Pràcticament és un insult. Tinc amics que els seus pares prefereixen que els seus fills siguin terroristes que siguin youtubers."

"Wismichu" és Ismael Prego i explica algunes de les situacions que ha viscut amb la fama:

"En un institut, amb escales de reixeta. Hi havia un forat entre graó i graó i la gent estava a sota i podia passar les mans pel forat. Em van treure les sabates. Em van agafar les sabates i em van treure les sabates."

Raúl Álvarez és "Auronplay" i reflexiona sobre el poder dels seus vídeos.

"S'ha d'anar amb compte, perquè, encara que no ho hagis buscat tu et segueix molta gent i has d'anar amb compte amb el que dius. Tu dius, jo què sé, que s'ha de sortir al carrer a cremar papereres i potser més d'una persona surt al carrer i crema una paperera. Vaja, no ho dic en broma, segurament ho farien."

Un negoci, una feina

Ser youtuber és també una manera de guanyar-se la vida. Un exemple és Aida Domènech, "Dulceida". Té gairebé dos milions de seguidors al seu compte d'Instagram. Aquest cap de setmana, els seus seguidors han omplert la Fira de Barcelona durant el seu festival de moda. Més de 15.000 persones que segueixen els seus consells de moda. Les marques se la rifen.

A molts no els agrada parlar dels seus ingressos, però tampoc s'amaguen, amb el seu llenguatge directe i planer, de dir que cobren. Neus Snow: "Avi, pujo vídeos a internet i em paguen."


L'èxit ja va més enllà de YouTube. Els actes amb youtubers com a protagonistes se succeeixen i arrosseguen sempre multituds. Al juny, YouTube es va tornar a omplir d'imatges de les onades de fans que rebien ElRubius i altres youtubers molt populars a l'aeroport de Mèxic.

 

 

Gran part del seu públic és a l'Amèrica Llatina. Ho explica Jordi Wild:


Jordi Wild fins i tot ha sumat el seu pare al fenomen youtuber. Ara és Papa Giorgio Real. Té 60 anys i també té el seu públic:


L'èxit també té els seus peatges. I ser youtuber no és tan senzill com plantar-se davant d'una càmera. És una diversió i un negoci, però també és una feina.

"És un no parar, no existeix la rutina, tots els dies són diferents, a mi és el que em fa feliç, però sí que hi ha vegades que dic: 'Buuu, no puc més…'"

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut