Comencen les obres del metro a Badalona, que durant 2 anys tallaran al trànsit carrers centrals

Durant els propers dos anys, una de les artèries principals de Badalona, el carrer Francesc Macià, estarà tallat al trànsit a causa de les obres d'ampliació de la línia 2 del metro i la construcció de la nova estació de Badalona Centre. Els conductors s'hauran de desviar i agafar carrers alternatius i els que vulguin creuar la ciutat pel centre i anar cap al Maresme hauran d'utilitzar el lateral de l'autopista. Els autobusos també hauran de fer rutes alternatives. Per tot això, s'han repartit als conductors plànols on s'indiquen els canvis de direcció dels carrers i nous espais per aparcar.
Comencen les obres del metro a Badalona, que durant 2 anys tallaran al trànsit carrers centrals
Badalona

Comencen les obres del metro a Badalona, que durant 2 anys tallaran al trànsit carrers centrals

Durant els propers dos anys, una de les artèries principals de Badalona, el carrer Francesc Macià, estarà tallat al trànsit a causa de les obres d'ampliació de la línia 2 del metro i la construcció de la nova estació de Badalona Centre. Els conductors s'hauran de desviar i agafar carrers alternatius i els que vulguin creuar la ciutat pel centre i anar cap al Maresme hauran d'utilitzar el lateral de l'autopista. Els autobusos també hauran de fer rutes alternatives. Per tot això, s'han repartit als conductors plànols on s'indiquen els canvis de direcció dels carrers i nous espais per aparcar.
Actualitzat
Les obres que han de fer arribar la línia 2 del metro al centre de Badalona duraran 26 mesos i han obligat a tallar el carrer Francesc Macià, per on passarà el túnel del perllongament de la línia, des de l'estació de Pep Ventura fins a l'Illa Fradera.

Amb tot, l'Ajuntament ha ideat un pla d'itineraris alternatius per evitar el col·lapse. Els dos punts més conflictius pel que fa al trànsit són la cruïlla entre l'avinguda Martí i Pujol i el carrer Francesc Layret i l'accés al centre de la ciutat pel carrer Francesc Macià, que estarà tallat al trànsit durant més de dos anys.

A l'altura del carrer Saragossa, l'últim punt per on es poden desviar els vehicles abans d'arribar a Francesc Macià, l'Ajuntament de Badalona recomana als conductors que vulguin creuar la ciutat pel centre i anar cap al Maresme que ho facin pel lateral de la B-20. En aquest sentit, s'han habilitat tres carrers per agafar el lateral de l'autopista abans d'arribar al punt conflictiu a l'avinguda Alfons XIII i a l'avinguda Marquès de Mont-roig.

Restringit l'accés entre Martí i Pujol i Francesc Layret

D'altra banda, en el punt que l'administració local preveu que hi hagi més problemes de trànsit serà la cruïlla entre l'avinguda Martí i Pujol i el carrer Francesc Layret, per on es podia accedir habitualment al centre de la població. Ara, el pas de vehicles estarà restringit per als autobusos i els veïns.

Així doncs, en l'accés al centre pel carrer Francesc Layret, l'Ajuntament pretén que els vehicles continuïn per l'avinguda Martí i Pujol per una mena de canvi de sentit que hi ha als carrers d'Ignasi Iglesias i de la Creu. Des d'aquest últim carrer es pot accedir a Francesc Layret sense col·lapsar el gir a l'esquerra de la cruïlla amb l'avinguda Martí i Pujol.

Arran de la complexitat dels canvis, l'Ajuntament de Badalona ha començat a repartir 100.000 díptics informatius amb plànols senyalitzats amb les alternatives als itineraris habituals així com dels nous espais on es pot aparcar.

Com a conseqüència de les obres, s'eliminaran cinc parades d'autobús i se'n crearan tres de noves. Amb tot, l'Ajuntament ja ha garantit el servei d'autobusos.

D'aquí a dos mesos, l'Ajuntament farà una primera avaluació del pla. Des de l'Ajuntament, el regidor de Serveis del Territori, Francesc López, reconeix que el col·lapse és pràcticament inevitable, però creu que la mesura que el consistori ha proposat és la que s'adapta millor a les obres de la línia 2 del metro.